Smuleliten

23 december 2007 - Det är ju ändå jul

Kategori: Poetik

image656
Ja jag blev ledsen. Jag blev ledsen för att jag ifrågasatts så mycket av henne - och i så förringande sammanhang. Det finns många saker som hon sa som jag blir ledsen över bara jag tänker på det.  En del saker säger man bara inte till någon - frisk eller sjuk. Å andra sidan gjorde Freddi en seriedagbok som raljerade över F.  Och även om jag inte var inblandad i det så kan jag förstå att det sårade F.

Men i det sista inlägget som raljerar över mig, raljerades det också över min tro. Jag fick min tro ifrågasatt och huruvida jag agerar efter den. Min tro som är som en nyfödd liten fågel. Den har inte ens några fjädrar att värma sig i. Den är så ny att jag knappt själv vet vad den betyder. Dock vet ingen annan det heller.

Men julen handlar om det mirakulösa i att älska och förlåta. Den bästa förlåtelsen är den där man inte förväntar sig ett förlåt tillbaka. För då blir man aldrig besviken. Nu är det jul och jag önskar Firekick en god jul och ett gott nytt år
och jag ber om ursäkt om du blev sårad av mig på något sätt. Jag hoppas att vi kan släppa det här nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: