Smuleliten

1 januari 2007 - Anno 2007

Kategori: Secondhandbarn

image161
Fem saker jag är stolt över

o Jag jobbar ständigt med mig sjäv, på gott och ont. Jag söker efter sanningen för att kunna förändra mig och bli en människa som är öppen, insiktsfull och vågar erkänna sina misstag.
o. Jag tar itu med sådant som sårar mig för att se till att jag inte blir sårad igen och upplysa mina medmänniskor om hur jag fungerar, så att det inte finns några frågetecken oss emellan.
o. Trots att jag blivit sviken många gånger förut tar jag fortfarande till mig människor och börjar älska dem. Detta kanske på ett naivt sätt - men ändå på ett sätt som jag är stolt över.
o. Jag har en helt underbar pojkvän som jag vet att jag tillför mycket hos, några underbara väninnor som står vid min sida och älskar mig.
o. Jag har vågat ta itu med mitt sökande av mitt förflutna i Colombia

Fem saker jag skäms över och Vill jobba med
o. Jag har inte till fullo sett vad mina vänner behövt från mig för att kunna utvecklas och må bättre.
o. Efter att ha lagt ner min modellkarriär till viss del har jag gått upp i vikt och inte orkat hålla mig i form
o. Jag är beroende av sömnpiller och depressionen har ibland blivit något av en gammal vän. Jag vågar inte frigöra mig från depressionens spöke. Men jobbar med den delen också - genom att börja jobba, ta itu med sociala relationer och inte fjärma mig från det riktiga livet.
o. Freddi gör mycket mer i hushållet än vad jag gör.
o. Jag är negativ och läser ofta in negativa signaler i hur folk är mot mig.

Fem saker jag är tacksam över
o. Jag är innerligt tacksam över min underbara pojkvän Freddi.
o. Jag är tacksam för att operationen gick så bra och att jag kan höra igen
o. Jag är tacksam för att folk vill läsa min blogg och följa med i mitt liv och min utveckling *stort tack allesammans*
o. Jag är tacksam för att pappa ringde flera gånger förra året och för att han bad om ursäkt för att han inte lärt sig nog med teckenspråk! Otroligt tacksam!
o. Jag är tacksam för Petra och för min nya väninna Mana!

Fem saker jag gjort år 2006
o. Jag har genomgått en stor operation för att få CI och därigenom delvis fått min hörsel tillbaka!
o. Jag har börjat jobba efter mer än ett års sjukskrivning för depression och jag är mycket duktig på mitt jobb!
o. Jag har trappat ner terapin och kommit en bra bit på självinsiktsfullhetens väg och jag skär mig inte alls lika mycket som jag gjorde förut. Jag har hittat andra redskap att hantera ångesten även om jag också idag kan göra snedsteg.
o. Jag har tagit hand om en hittekatt
o. Jag har gjort ställningstagande mot flera i min närhet som bara gjort mig illa, sagt upp bekantskapen med vissa och bett andra om ursäkt.

Fem saker jag vill göra år 2007
o. Få fast anställning för ett jobb jag verkligen trivs med och som utvecklar mig
o. Hitta min biologiska familj i Colombia
o. Våga utveckla mitt sociala liv och söka människor som kan berika mig
o. Skriva vidare på min och Freddis bok och avsluta den
o. Halvera sömntablettsdosen, hitta träningsrutiner och få en stabiliserad ekonomi

Fem saker jag önskar händer år 2007
o. Att jag får möjlighet att ge ut min bok
o. Att människorna på jorden försonas med sig själva och med varandra
o. Att alla pedofiler vaknar upp en morgon och snopparna har trillat av (minst)
o. Folk börjar ta föräldraskapet på allvar och skaffar inte barn för egoistiska skäl
o. Sterilisering och kastrering av katter så att inte fler oönskade katter får ett dåligt liv

Kommentarer


Kommentera inlägget här: