Smuleliten

18 oktober 2006 - djurens rätt

Kategori: Poetik

image410Jag var med och röstade fram den nya regeringen. Jag är en av de som drabbas hårt av deras politik mot arbetslösa och sjukskrivna. Det visste jag om. Jag får kämpa hårdare men i gengäld kommer regeringen satsa på områden jag tycker är viktiga att utveckla, tex göra det lättare att starta egna företag osv.

Dock är ingen regering felfri och jag står inte bakom alla deras beslut. En grej jag tycker är helt åt skogen fel är deras nedläggning av Djurskyddsmyndigheterna. Mot denna nedläggning kan du protestera HÄR.

För det är så jag vill tro att en demokrati fungerar. Att det inte hjälper någon att bara klaga. Istället måste man handla! Ett upprop kan förändra allt!

Djurens rätt är en viktig fråga. Djur kan inte föra sin egen talan, vi måste göra det åt dem! Skriv på uppropet du också!

Upprop mot regeringens nedläggning av Djurskyddsmyndigheten

Kommentarer


Kommentera inlägget här: