Smuleliten

20 april 2007 - Hans-Eric Hellberg!!!

Kategori: Lettura

image191Rubba min verklighet - skicka mail från min favoritförfattare! Jag trodde inte att det var sant. I mailboxen låg ett brev från Hans-Eric Hellberg, vår tids bästa ungdomsförfattare. Mina ögon måste bedra mig! Men icke sa nicke. Så jag blev så där yberlyber jättelycklig! Det är kul när en av ens största idoler tycker att man är smart - självkänslan svämmar över så där omåttligt mycket!

Faktiskt svämmade den över så mycket att jag kom iväg till praktiken idag, trots all allergi och downis. Och det gick riktigt bra! Istället för press (som jag alltid förväntar mig när jag inte kan uppfylla de förväntningar jag SJÄLV ställer på mig) fick jag stort utrymme att utvecklas i min egen takt. Dessutom har jag fått underbart roliga uppgifter som jag kommer sitta och pyssla med i helgen. Oavsett hur nere jag kan bli är detta rätt yrkesval! Det råder det ingen som helst tvekan om!

En rolig nyhet är att jag äntligen ska byta efternamn. Mina morföräldrar (mest älskade i hela världen) heter Högabo. Min pappas familj heter Sundvall. Jag har aldrig varit bekväm med namnet Sundvall och jag började prata om att byta för många år sedan. Men det har helt enkelt inte blivit av - förrän nu. Idag fick jag hem blanketterna och när processen väl är klar heter jag ElinLeticia Högabo. Oralt skönt namn!

Imorgon fyller Freddi 35 år! Vi firar hemma i all stillhet med några vänner och massor av paket. Dessutom har jag köpt jordgubbar så jag kan bjuda honom ikväll när han kommer hem från jobbet. Men nu kallar tvätten!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: