Smuleliten

24 juli 2007 - Harry Potter och sagan om språket som försvann

Kategori: Lettura

image312Det gör mig helt galen att jag inte plöjer Potterboken snabbare än i snigelfart. Dock går det mycket bättre än förra gången. Min engelska har kanske inte förbättratas, men min läshastighet har, jag förstår vad jag läser utan att behöva översätta varenda ord. Igår var en jobbig dag, men den blev bättre. Jag följde med Freddi till Royal och kikade in på Noa, läste i min Hilberg och tittade på Harry Potter och fenixordern tillsammans med Dennis på sista föreställningen. Sen var han så snäll att han bjöd oss skjuts hela vägen till Lund. Så trots allt kom vi i säng innan två! Att jag sitter uppe nu beror på att jag är disciplinerad som ett fä. Jag fick en liten sömntablett igår, och nu måste jag hålla mig vaken till kvällen så att allting blir stabiliserat. Målet är att bara behöva ta en sån liten tablett varje kväll. Jag skiter verkligen totalt i de nya, eftersom de fått mig att gå upp så mycket i vikt - och för att jag ändå behöver de gamla, eftersom de hjälper mot nattmaror.

Hur som helst. Jag blev positivt överraskad av filmen. Den var mycket bättre än jag hade trott. Självklart hjälpte det till att två favoritskådespelare var med: Imelda Staunton och Helena Bonham-Carter. Men jag tycker även Ralph Fiennes skötte sig exemplariskt och den nya skådespelerskan Evanna Lynch var söt och hade riktigt härlig klädstil att inspireras av. Nu är det meningen att jag ska läsa vidare i min Hilberg bok, så jag får sluta bloggandet. Vidare ska jag också packa ihop pappas present och skicka. På söndag fyller jag år, å min skapare. Och det har kommit massor av paket från mamma och pappa. Jag har klämt en massa och gissat och klämt lite till. Det är kul.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: