Smuleliten

25 oktober 2006 - censuera mig själv

Kategori: Secondhandbarn

image147
Jag vaknade i morse med fullt utvecklad ångest. Och sen har den växt och blivit större och större. Och nu är klockan halv tolv. Det finns inte skuggan av chans att jag tar mig till jobbet. Igår jobbade både jag och Freddi på EH. Det är tre timmars extra jobb, så jag har rätt att vara hemma. Men jag känner mig fruktansvärt misslyckad. Jag VILL ju vara där. Jag vill fortsätta sortera och fixa iordning allt. Men istället sitter jag här i underkläderna framför datorn och kallsvettas.

Freddi börjar jobba klockan halv fyra idag, sen blir jag ensam. Jag hatar det. Just nu är han och lånar tonvis med böcker så att jag kan förströ mig. Böcker är prosac. Böcker är knark utan dagenefter effekter. Ikväll ska jag jobba vidare med min nya sida som kommer vara lösenordsskyddad. Jag kommer fortsätta att skriva på min vanliga sida på ungefär samma sätt som förut. Men på min lösenordsskyddade sida kommer bara mina närmaste få följa.

Jag vill kunna skriva utan att censuera mig själv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: