Smuleliten

27 augusti 2007 - Okki

Kategori: Vardagligheter

image368Idag har jag träffat Okki som jag ska vara dagmatte åt! Okki är en mellanpudelvalp på tre månader och en vecka. Okki är en makalöst glad hund som inte är rädd för någonting. Han älskar att leka, kela och jaga saker som inte rör sig (men som man kan låssas rör sig om man har lite fantasi). Okki och ElinLeticias frisyrer ser nästan exakt likadana ut - så jag får lov att hävda att vi liksom är läckrast i stan! På bilden ser man knappt Okki alls - men det är för att han vägrar stå still.

Efter den roliga träffen med Okki hade jag en mindre rolig träff med den mindre sprudlande medarbetarna på välgörenhetsföreningen där jag jobbar. Som en spark i skrevet och en gaffel mot griffeltavla. Turligt nog var vi därifrån efter bara någon timma - och sen träffade vi Freddis bästa vän, konstnären, levnadsnjutaren och 86-åringen Bengt. Vi drack en massa CocaCola och jag blev hög av koffein. När vi kom hem gick vi 9645 steg och med det är jag hyfsat nöjd med tanke på att jag varit förkyld ett bra tag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: