Smuleliten

27 maj 2007 - dagens outfit

Kategori: Min garderob

image244
Konferans i Danmark och jag är så rädd att hjärtat maniskt springer iväg ifrån mig. Jag har en bok - jag har en kamera. Jag har min astmamedicin. Men jag ska träffa MÄNNISKOR...skrämmer skiten ur mig!

Update:
Jag var vid busshållplatsen i god tid. Men bussjäveln kom inte. Så jag väntade på nästa. Den var försenad. Och eftersom den första bussen inte hade kommit stod det halva fotbollslag vid varje busshållplats in till stan. Bussen gick saktare och saktare. Till slut började jag inse att det var helt kört att hinna i tid till tåget skulle gå. Jag hade bett S att köpa biljett till mig, men missade tåget - självklart med sån härlig marginal att jag såg det åka iväg mot horisonten. I vanliga falll hade jag gett upp. Och det var förtvivlat nära den här gången också. Men skam den som ger sig. Jag köpte ny biljett och gjorde mig redo att följa efter (dock tjugo minuter senare). Så jag åkte. Och medan jag åkte fick jag information av min snälla pojkvän om vart vi skulle vara och hur jag skulle ta mig dit.

Trots att Freddi hade kollat vägrade taxisnubbarna ta emot svenska pengar. Jag fick stå i kö för att växla. Sen åkte jag slutligen till det bestämda stället. Men där var det ingen. Och inte heller fanns numret 16. Alla andra nummer fanns dock!!! Jag letade och letade och letade. Efter en timme var jag gråtfärdig och helt slut. Då hade jag fortfarande inte fått tag på någon. Jag hade köpt ett wienerbröd på ett lokalt bageri och satte mig ner och bara NÄEEE.

Till sist efter många procedurer visade det sig att Freddi missuppfattat adressen. Ny taxi! Men nu var det bara någon halvtimma kvar av konferansen och jag beslutade mig på stört att åka tillbaka. Jag hade inte mycket pengar och det lilla jag hade ville jag skulle räcka hem till Sverige. Taxikillen som hade sagt att det var helt okej att jag betalade med svenska pengar ändrade sig på vägen till stationen. Han blev makalöst sur när jag sa att jag inte hade kontokort. Men fan?!!!  Hade jag haft kontokort hade jag gått till en automat och tagit ut pengar på studs? DOH? Så kom vi till stationen och han följde efter mig som en stalker till växlingen. Jag betalade och han avlägsnade sig.

Jag hade summan till biljetten till hälften i svenska valörer och resten i danska. Men så fick det ju inte vara - så när jag försökte köpa biljetter vägrade kassörskan betjänta mig om jag inte först gick och växlade. MEN OM JAG VÄXLADE skulle summan bli för liten!!! Till sist hittade jag en snällare kassörska som gick mig till viljes. Dagen slutade på tåget där jag läste klart "Luftslottet som sprängdes" och häpnade när jag mötte S och B som var på väg hem.

Shit vilken dag!
Jag hade exakt 2.50 svenska kronor kvar när jag hade köpt bussbiljett hem. Och nu sitter jag och luktar pecka. Eller så är det något annat som luktar pecka. Troligen NÅGOT ANNAT...katterna. Och jag orkar inte bry  mig om att kolla. Jag är tuff, men åstadkom inte ett jävla skit idag. Men tuff är jag. Och trött.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: