Smuleliten

29 juli 2007 - Jag fyller 28 år!

Kategori: Secondhandbarn

En sak är säker, jag kommer alltid älska att fira min födelsedag! Och det, oavsett hur gammal jag är. Tjugoåtta känns som en härlig ålder. Jag har en vag aning om att detta är åldern då jag börjar plugga igen på ett ytterst framgångsrikt sätt. En ålder som passar bra för bröllopsplanerande och massor av kärlek. I detta nu har jag en katt som hysteriskt ålar sig in famnen på mig och säger "grattis grattis jag vill ha mat grattis grattis mat grattis mat grattis..mat för fan". Så jag ska ta med mig Ebba-Stina till köket och ge henne mat.

image320
Det börjar bra! Det var kärlek och inte mat bruden ville ha. Matskålarna var till bredden fyllda. Nu väntar födelsedagsbarnet på att Freddi ska komma med mat och tårta. Jag öppnade tre paket precis efter tolvslaget i natt. Ett från Petra, en dvd med Killinggänget. Oturligt nog var showerna inte textade och jag bara "aaaah...näefan...jag ville ju se det här". Det är nästan alltid så med svenska humorshower - INGET ÄR TEXTAT. Verkar som jag får vänta i några år till innan jag kan se och förstå vad P och alla andra pratar om :)
Och så öppnade jag en fantastisk present från pappa som han köpt i Bangkok. Det var en sidenscarf med akvarellfärger - bilder på den kommer när Freddin är hemma. Det sista paketet var mest spännande. Det kom från Bluebox, ingen avsändare - och det visade sig vara från Mana och Syd. Jag jublade! Det var de allra goaste tvålar, cremer och cerat med coola aromer. Jag blev jätteglad! Eftersom Mana snart fyller år själv - så blir det roligt att återgälda överraskningen!

Nu ska jag dreggla över resterande presenter tills Freddin kommer. Och krama Ebba, Agador och Mila som är på toppen (destruction) humör. Bilderna är förresten från vänster en tube av en japansk konstnär (minns inte namnet för tillfället - som jag älskar), sen är det ju jag. Den första bild som finns på mig, tagen i Bogotá bara några dagar efter födseln. Slutligen längst ner en bild på födelsedagsbarnet själv av Kenneth Friberg.

TACK ALLA NI SOM GRATTAT MIG I FÖRRA INLÄGGET - All kärlek till er.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: