Smuleliten

30 augusti 2006 - avgång

Kategori: Poetik

L. Danielsson avgår äntligen efter att ha gått i två år och dragit omkring till ingen nytta för 81500 kr i månadslön. Den lönen kommer han för övrigt fortsätta plocka ut i ytterligare två månader. Trots att det nu står klart att en oberoende kommitte uttryckligen påpekat att han ljugit och fördröjt utredningen. Jag hoppas han skäms! Jag hoppas han har problem att sova om nätterna.

Det är sådana människor som han som borde reinkarneras till spyflugor i nästa liv.
Och för delen är L. Danielsson inte den främsta ansvariga. Stora spyflugan själv, nämligen Göran Persson har gjort allt för att rikta uppmärksamheten åt andra håll än sitt och sina kompanjoners bedrövliga agerande efter tsunamin. Hade Persson kunnat starta krig precis som Bush, hade han tveklöst gjort det.

Till sveriges väljare säger jag bara:
Buss på ballarna! Stöd inte nuvarande regim, för inget kommer bli bättre. Tvinga fram en debatt genom att rösta på ett parti som inte är lika stort och likgiltigt för vanliga människor. Låt oss gå i samlad trupp till vallokalerna den 17 september. Men rösta inte på Göran Persson igen...SNÄLLA.

Update:
så borde väl inte samma räv väljas om, år ut och år in, sade Räven och la huvudet på sned. Jag öppnade munnen för att svara något dräpande, men svalde mina ord som smakade beskt som gift. Människor är inte dumma, sa jag. Bara rädda och bekväma.

Egentligen är ju inte Lars Danielsson så dum, sa Räven. För nog är det väldigt skärpt att ta semester i femton veckor och plocka ut 81 000 i månaden. Riktigt listigt tycker jag att han är. Och det fick tyst på mig. För visst hade min räv rätt. I ett rent självbevarelse perspektiv var kanske inte Lars Danielsson så dum. Men listig eller ej, hur kunde Stora Dryga Rävchefen (SDR) som bossar över alla smårävar stå stilla och bara se på, borde han inte förstått att han i slutändan skulle få ta skulden? Stora Dryga Rävchefen har ju dragit undan mattan för sina egna medarbetare för mindre än så. Hans agerande verkade inte särskilt rimligt.

Och då slog det mig, när Räven satt och smålog för sig själv med och med sina guldgula ögon följde en myra som pilade förbi, att en liten räv inte överlever om inte den stora räven vill att han ska göra det. En räv rev en annan räv. Men varför rev inte Göran Persson Lars Danielsson? Min Räv avbröt mina funderingar med en plötslig nysning, varefter han njutningsfullt sträckte på sig så att hans vackra päls gnistrade i solen, innan han smög iväg i snåren. Människor är rätt korkade ändå

Kommentarer


Kommentera inlägget här: