Smuleliten

4 april 2007 - global uppvärmning

Kategori: Poetik

image167För två år sedan tappade jag min randiga halsduk från Colors of Benetton. Sen blev jag deprimerad och galen och försökte ta livet av mig. Konsekvensen av att slarva bort älskade grejer! Om någon någonsin skulle se en liknande halsduk, hojta till och bevara elinleticia-arten obefläckad heil whatever.

Jag har tråkigt. Ska hitta något att läsa, sticka mig en halsduk som jag kan vira jorden runt och öka den globala uppvärmningen en smula?

En grej om den globala uppvärmningen...jag anser att jorden hellre får koka upp och alla isar smälta ner så att människan går under än genom kärnvapen och sån skit. För föreställ er att översvämningar faktiskt utrotar människan helt och hållet  Då jorden läggs under vatten är vi tillbaka där vi började. Cirkeln har slutits och en viss del av djurvärlden kommer återhämta sig, om inte människan.

Men det är tabu....som att skjuta sin katt i rumpan med en luftpistol. Saksamma.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: