Smuleliten

6 maj 2007 - bibliotekspyssel

Kategori: Hobby å sånt

image218Igår slet vi hund här hemma. Dammet yrde när vi rengjorde biblioteket för att ta bort böcker vi läst (som ska säljas) och göra ett nytt bibliotekssystem. Jag grät när vi var klara. Det kändes som mitt bibliotek var helt fel. Det var inte jag. Sen gjorde vi om det lite och då kändes det bättre igen. Biblioteket är mitt liv, är det strukturerat känner jag mig trygg. Är det en salig villervalla är jag också det. Här kommer några detaljer från vårt bibliotek.
1. Sovrummet
2. Kurres hörna (med Venedigmask och 30 år gammal whiskey)
3. Den bästa boken någonsin, Jonathan Safran Foers "Extremly load and incredible close" självklart bredvid en jordglob :)
4. Samling med klassiker och spetshandskar från 30-talet. På hyllplanet där under ligger ett fotoalbum från 1800-talet!! och på den ligger resterna av en giftburk som jag pajade igår!!! Den giftburken var äkta och med i en pjäs som Freddi spelade, "Black coffea" av Agatha Christie. Allt i bitar :( och det var en sorgedag! Men vidare - benet är från en djurpark som jag och Freddi besökte i Spanien. Vi blev hotade av en nazistisk giraff som försökte sparka Freddi. Då dödade vi honom och åt upp han. Näe....men benet hittade vi där han bodde. Bredvid står en liten ask från Sahara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: