Smuleliten

11 augusti 2008 - Njuta bör man....

Kategori: Secondhandbarn

Så smet Freddi iväg på jobb tidigt imorse och jag kunde vakna upp i den största säng jag sovit i. Jag var mör efter timmars sittande i vårt eget bubbelbad (!!!) som vi satt i och samtidigt tittade på Fawlty Towers. Genidrag! En glasvägg skilde sovrummet från bubbelpoolen så vi bara satt där och skrattade åt "un,dos,tres" aka "onthosetrayes" i timmar. Och så drack vi whiskyn som blev över förstås. Tydligen skulle någon under bröllopets sena timmar, suttit och hållt i flaskan som ett mycket litet spädbarn och väst åt folk som ville ha mer. Jag tyckte det lät jättebra att någon gjorde sig sånt besvär för att vi skulle få ha kvar lite svindyr whiskey. Tills jag fick veta att den där någon var jag. Mindre smickrande.

Idag kommer man hem till ett hem som drabbats av presentdöden. Blommor överallt och tyvärr matrester som vi inte riktigt vet var dom är (under alla paket?) som varit hemvist för bananflugor och annan skit. Katterna tittar väldigt lojt på mig när jag ber dem döda de pappalångbens som invaderat vår lägenhet medan vi var borta. Fan jag hatar dom små kräken. Men Agador har iallafall tagit en - och jag håller mig borta från det rummet till Freddi kommer hem.

Jag är fru Högabo nu. Det är inte lättsmält direkt. Jag är ju fortfarande bara åtta år gammal! Och Freddi sisådär 21. Snacka om att bedriva pedofili på laglig nivå. Men okej, ett år kvar tills jag är trettio. Jag är ju faktiskt iallafall i en aspekt väldigt väldigt gammal. Idag ska jag försöka få ordning på lägenheten, tvätta och göra såna där tråkiga saker som ingen vill läsa om. På fredag reser vi till Turkiet. Om vi hinner skulle det vara drömmen att hinna med bröllopsfotograferingen hos lemurgänget innan, men annars borde efteråt också gå rätt bra (eller vad säger du Jenny?).

Ja, nu, ska jag göra nytta. På bilderna vårt coola arragemang med dator och skrattsitcom precis utanför bubbelbadet, samt bild från imorse på vår utsikt mot Lunds kolonnilotter. Och en bild på mig också som jag försökte ta i spegeln....

Kommentarer

  • mana säger:

    fan, jag vill nästan också gifta mig nu ;D

    2008-08-11 | 12:58:09
    Bloggadress: http://manamonroe.blogg.se/
  • Martin Månsson säger:

    "Och så drack vi whiskyn som blev över förstås. Tydligen skulle någon under bröllopets sena timmar, suttit och hållt i flaskan som ett mycket litet spädbarn och väst åt folk som ville ha mer. Jag tyckte det lät jättebra att någon gjorde sig sånt besvär för att vi skulle få ha kvar lite svindyr whiskey. Tills jag fick veta att den där någon var jag. Mindre smickrande."



    Fantastiskt kul! Att du väste var inget jag noterade men du höll den så ömt...L

    2008-08-12 | 07:09:39
    Bloggadress: http://www.omforintelsen.se

Kommentera inlägget här: