Smuleliten

2 augusti 2008 - Galningar på stan

Kategori: Dylika dumheter

Två dagar i rad har jag mött galningar på stan. Igår såg jag nedanstående galningar promenerande längs handelsgatan i Lund. Anekdoten att berätta är att sekunderna efter jag tagit bilden tappade producenten sina papper och de började blåsa iväg. Jag var snabbt framme och plockade upp dem och återgäldade dessa. Filip slängde då fram repliken: "Du var snabb!"
Och jag vet inte vilken av deras tv-shower de höll på att spela in, och definitivt inte vilket avsnitt... men utan mig hade ni alla någon tisdagskväll eller torsdag - eller när de nu skulle sänt programmet i höst - fått sitta och titta på Fredrik och Filip som står mitt i Lund med förtvivlade, frågande miner sägandes: "Tja... nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra för alla våra anteckningar har blåst iväg och ingen som var snabb nog fanns i närheten att plocka upp dom åt oss..."
I stället skulle de bara strövat upp och ner längst gatan - tysta, försigkomna och ganska tråkiga att titta på.

Men nu blir det inte så.


Idag var jag i Malmö och mötte en annan galning. Denna lilla person har blivit ett original som tursiter stannar och tittar på. Tidigare har jag bara sett honom springa upp och ner i fontänen ner mot kanalen, skällande och viftande på svansen. Idag såg jag honom vid en annan fontän som han blivit uppriktigt förbannad på.
Turisterna var lika förtjusta som vanligt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: