Smuleliten

19 december 2008 - Iz it zsafe? - nej era jävlar

Kategori: Vardagligheter

Igår lagade jag en fyllning som lossnat. Jag börjar misstro mina tandläkare allt mer. Sista räkningen gick på över sjutusen och när man kommit över 5000 så blir resterande - halva priset. Wow....om man har pengar - och wow om det faktiskt skulle fungera?

Jag var inte direkt överförtjust i att gå till tandläkaren efter bara några års lagning - dom borde hålla längre och jag införskaffade just de bettskena för 2000 kr som jag skulle för att förhindra dylikheter. Inte fan fungerade det. Besöket idag gjorde fan så ont. Ändå fick jag höra att nerven var död och inte KUNDE göra ont. Jag tror hon menade sin hjärnnerv för annars kan jag inte förklara varför det blödde efteråt. Skitsamma. Vi kollade hur lång tid efter lagningen man fick äta - trettio minuter. För att vara på säkra sidan åt jag efter en timma. Och jag har under hela dagen tuggat på bara en sida för att minska risken för att något ska gå fel. Så döm av min förvåning när jag borstade tänderna och känner att hela plomben lossar. Ursäkta, men kan man inte borsta tänderna nu längre?

Så jag måste göra om skiten. Den här gången betalar vi inte ett jävla dugg för det ska finnas garanti. Men ändå, jag måste gå igenom smärthelvetet igen. Ärligt talat tror jag att Jesus hade sagt att vi skulle slå andra kinden till om vi blev antastade av inkompetenta tandläkare. PUNKT.

Kommentarer

  • prÄllan säger:

    Hej gumman! Ja det finns garanti för när den går sönder direkt. Sedan rekommenderar jag att byta tandläkare. Jag är hyperkänslig vad det gäller mina tänder och jag måste känna mig trygg hos min tandläkare. När jag bodde i Sandby älskade jag Ray Palmbladh (Palmqvist) i Dalby.



    Kramen!

    2008-12-19 | 09:04:25
    Bloggadress: http://prellan.blogspot.com
  • Prinsessan säger:

    Byt tandläkare. Min förra var en jävla idiot och gjorde mig tandläkarrädd. Min nuvarande är underbar, bedövar ordentligt när han ska laga saker och tar inga såna där överpriser. Det låter väldigt märkligt att göra om en fyllning för 5k.

    2008-12-19 | 16:14:34
  • Jonnas matte säger:

    Usch, lider med dig. Gör som ovanstående talare, byt tandläkare.

    Tusen tack för korten :) Så fina!!

    2008-12-19 | 19:40:56
  • Anders säger:

    Is it safe?

    Jag hatar också tandläkare men brukar alltid tigga till mig rostfria tandläkarredskap när jag går dit vilket gör besöket mer angenämt.



    Tusen tack för ert superfina tackkort från bröllopet förresten!

    2008-12-20 | 13:50:22
    Bloggadress: http://www.anderscelin.com/Blogg/BloggFrameset.htm
  • elinleticia säger:

    Anders: Säg inte att du missat "Martonmannen" ?!!! :)

    kul att du gillade kortet

    2008-12-20 | 16:57:48
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/
  • prÄllan säger:

    Tack för underbara kort. Det ena hänger på kylen och det andra står bland julkorten. Får ågren över att jag inte fått iväg något till er... det får bli en cyberhälsning men från hjärtat även den! Kolla in fotona i bloggen. Världens sötaste katt! JO... det är VÄRLDENS sötaste katt (ok jag vet att alla "mammor" håller på sina egna). Kramar i massor. Miss U!

    2008-12-21 | 14:31:57
    Bloggadress: http://prellan.blogspot.com
  • E säger:

    En kram hjälper kanske lite?



    så: Kraaaaaam!

    2008-12-21 | 18:07:00
  • elinleticia säger:

    Jag kommer byta tandläkare efter det här! Det har helt enkelt blivit för mycket små obehagsfaktorer att jag inte längre känner mig trygg på stället. Min förra tandläkare är i dagarna jättegravid :)...och ärligt talat, snacka ALDRIG smärta med gravida damer. De är inte i sits att förstå andras minimala problem - så det är som att försöka sälja kylskåp till eskimåer. Men sen är det också det att mina fyllningar har ramlat av efter bara någon dag. Efter en jobbig förmiddag hos tandläkaren känns det som slöseri inte av pengar - utan av kraft och tid. Dessutom är mina tandläkare väldigt väldigt snabba med att skicka ut räkningarna. Det irriterar mig! Jag fick räkningen för detta besök som gick så ini helvite dåligt en dag efter! ....så mja... jag ska sluta klaga nu.



    Kul att ni fått era kort och tyckte om dem. Det var osedvanligt roligt att göra dem. Speciellt julkortet. Mille, ditt kommer lite senare eftersom vi fick leta lite efter din nya adress. Och kramar hjälper alltid! Dock är vi inte hemma på julafton utan i Halland. Vi är hemma imorgon och i övermorgon fram till 14:00 ungefär.

    2008-12-21 | 20:19:52
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/
  • Anders säger:

    Klart att jag inte missat Marotonmannen. Däremot missade jag din rubrik och försökte själv vara fyndig ;-)Bakslag...

    Min Blogg är förresten uppdaterad med en hel månad nu om du vill kolla vad jag gjort i Umeå och resten av Sverige. Kram runt både dig och Freddi!

    2008-12-22 | 19:31:33
    Bloggadress: http://www.anderscelin.com/Blogg/BloggFrameset.htm

Kommentera inlägget här: