Smuleliten

27 december 2008 - Släktkrönika 3

Kategori: Secondhandbarn

Jag känner mig förföljd. På Tradera där jag får  bud från människor som känner mig. Känner mig mycket väl och budar hem saker utan att ens skicka ett mail och säga att det är de som köper. Ungefär som om de gör det i smyg. De fåtal gånger som Freddi och Jag hittat bekanta som köpt av oss, har de eller vi hört av oss. Egentligen är det ju inte tillåtet att buda på auktioner när man känner personen. Det går 100 000 auktioner på Tradera. Det är knappast en slump att två personer bjuder, bror och kusin. Och bror utan att ens sända ett sms och önska god jul. Han är i Nya Zeeland nu. Är jag verkligen så skogstokig att jag tycker att han kunde berättat det för mig? Han och jag har ju inte sagt upp någon kontakt. Så varför budar han på mina auktioner, som han förövrigt vann en av - när han inte ens befinner sig i landet? Det känns förbannat underligt och jag känner mig KRÄNKT. Han som hade så lite tid att han inte ens kunde tänka sig att prata med mormor och morfar när det var som värst. Det tycks vara selektivt det där med att ha tid eller inte. Tid nog att buda på mina auktioner - icke tid att skicka ett sms och säga att han gjort det och önska god jul? Förbannat drygt.

Jag tyckte att jag var storsint när jag skickade julpresenten till mormor och morfar. Jag var så storsint att jag erbjöd mamma eller moster att få broderiet om mormor och morfar inte ville ha det. Ändå gör hon raka motsatsen mot vad jag bad henne göra. Jag ville visa morfar respekt och inte tränga mig på när han sagt att de avsagt sig all kontakt. När hon bestämmer sig för att använda moster som kurir istället för att använda posten, har hon redan struntat i delar av mitt önskemål. Och när hon bestämmer att presenten ska vara en överraskningspresent har hon struntat i den andra delen i mitt önskemål. Det är som om hon inte har några gränser - inte kan se eller en ana att det är något storsint jag gör. Förstår hon inte när hon ser vad jag gjort - hur mycket jag älskar mina morföräldrar? Kan hon inte ens försöka förstå mitt dilemma? Jag tror inte hon är förmögen till det.
Är man adopterad så ska man vara tacksam för att man sluppit ifrån jävligheterna i sitt barndomsland. Man har väldigt mycket tacksamhet att ta igen - och det finns begränsningar för de krav ett secondhandbarn får ställa.
Bild: 'Impasse', 1953
(black electron)

Kommentarer

  • David Sundvall säger:

    Hej.

    Ojojoj. Jag sänder inte ett sms på jul, inte du heller, men läser du längre ner ser du varför, du skickade inget förra året då jag skickade julkort t.ex.

    Inget grattis, ingen hälsning alls på 25årsdagen, inget året innan heller...då valde jag att inte skicka när du fyllde år heller.



    När jag får ett kort där det står tack så mycket för brölloppspresenten och god jul så hade jag tänkt att skicka ett sms när julen kom. När jag sedan budar på en auktion då som är din, vilket efter lite tanke visar sig vara den brölloppspresent du fått av MIG och mickis är det som en fet smäll rakt i ansiktet, du känner dig kränkt? Därav den stora anledningen att jag verkligen inte hör av mig, totalt respektlöst! Om du är så i kris av pengar så be mig om kvittot eller ge den tillbaka å be å få vad den kosta, att lägga ut den för 1 kr? Pinsamt! Vet alla dina vänner om att du kanske säljer deras presenter också med utropspris 1kr?



    OBS! Jag var för övrigt i Sverige när jag budade!!!



    Vi har inte brutit kontakten hoppas jag verkligen! men när berättar du saker för mig som händer för dig? När du åker iväg bort eller liknande?



    "Han som hade så lite tid att han inte ens kunde tänka sig att prata med mormor och morfar när det var som värst."



    Är det vad Freddie sagt till dig? Då är han den största och absolut värsta lögnaren som finns på denna jord!

    Det har jag aldrig sagt!



    Jag kommer verkligen INTE hålla på att försvara mig eftersom jag inte har något att försvara utan säger bara som det är, vissa ggr Freddie ringer så är jag på föreläsningar, seminarier, lektioner, möten m.m. och kan inte prata, DOCK så går jag oftast ifrån för tro det eller ej, jag prioriterar att få veta hur du mår!



    Det är jävligt drygt det du skrev om mig och som dessutom inte stämmer. Dessutom var jag knappast varken 4 eller 6 år när jag högg ved, högg två vedträn å sen fick jag ändå inte hugga på några somrar framöver.

    Bättre att kolla upp fakta nästa gång!

    2009-01-28 | 22:17:19

Kommentera inlägget här: