Smuleliten

6 december 2008 - Tradera-era

Kategori: Vardagligheter

Gud vad jag blir less på idioter. Vi har två konton på tradera idag. Ett nyare och ett äldre med runt 1500 positiva omdömen! Men vi vill använda vårt nya konto eftersom det skapades efter att vi gifte oss. Det som irriterar mig mest är hur folk försöker utnyttja en när man har ett ganska nytt konto. "Jag har hållit på med sån här handel MYCKET LÄNGRE än dig och vet hur man ska göra och därför ska du...blablabla". Och all girighet sen! Någon vinner hem ett par byxor för en krona och är missnöjd för att hon hittar ett "litet streck, lodrätt på benet", vill ha pengarna tillbaka. En krona? Det är ju löjligt när man köper second hand. För att inte snacka om frakten, ekologiskt ohållbart att skicka fram och tillbaka grejer. En av orsakerna till varför alla våra auktioner startar från en krona är just att det ÄR secondhand. Man får ta det för vad det är. Och de flesta blir glada över fina grejer för minimalt lite pengar.

Sen har vi tanten som köper ett par nästan helt nya grejer också för en kr. Hon ringer och skäller över att vi inte hört av oss. Det visar sig att vi visst hört av oss men att tanten vill slippa portot genom att komma och hälsa på hos oss! Trots att det står uttryckliggen i budanvisningen att sådan möjlighet inte finnes.

Och ytterligare hon som ringer och skriker om att polisanmäla oss för att hennes grejer inte kommit. Orsaken till detta? Jo, hon har ju inte betalat! Och när vi påpekar det avbryts diskussionen och vi får inga svar.

Vid det här laget skiter jag i om jag får negativa omdömen. Jag minns att det var samma sak med mitt förra konto. Folk utnyttjade det faktum att jag var ny i början. Turligt nog får man ge omdömen om köpare också - och det är ju nästan som att julerimma :)....så beskt som möjligt med så få ord som möjligt.

Och joho...jag har visst julkänsla....
// The grinch

Kommentarer

  • Hosanna säger:

    Aha. Jag undrade varför ni bytt konto men dina bilder känner jag ju igen ändå ;)



    De märkliga typerna finns överallt även om jag haft en grym tur med alla mina auktioner och klaga när man köpt ngt för en krona second hand hilfe att vissa bara kan med...



    Du har ingen linneklänning att lägga ut förresten. Den förra används flitigt och sitter gudomligt :)

    2008-12-06 | 20:08:08
    Bloggadress: http://hosannas.info/wordpress/
  • elinleticia säger:

    Håll ögonen på mina auktioner. Tror nog det kan komma upp någon klänning, just nu ligger sex eller sju Noa Noa annonser uppe. Noa Noa är coolt för det känns som det är skräddarsytt, så otroligt bra känsla för kvinnliga former tycker jag.

    2008-12-06 | 20:53:47
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här: