Smuleliten

9 december 2008 - Dunderfint i "Fyndkällaren"

Kategori: Lyckligmapp

Idag har jag fyndat julpynt i Lunds bästa antikaffär, "Fyndkällaren" som ligger mittemot "Erikshjälpen". Jag hittade fyra otroligt vackra äldre leksaker att hänga i granen för tio kr styck. Dessutom fyndade jag ett underbart armband, idolbilder och böcker. Allt som allt för 110 kr. Det är sånt man kan bli riktigt glad för!

Diverse möjliga elakheter: 
inne på en secondhandbutik tog en rar expedit tag i mig när hon såg mig teckna till min man. Hon drog iväg mig till bokhörnan för at visa att de sålde ett par begagnade VHS med teckenspråk. Inte illa menat, men bara för att man får syn på en döv person behöver man väl inte omedelbart förutsätta att den personen vill ha teckenspråksöversatta böcker - ens om hon har barn, vilket jag nu inte har.

Om jag jobbade där skulle jag inte dra iväg med första bästa afroamerikan för att visa att vi säljer "Rötter". Men jag kanske är onödigt grinig.  Å andra sidan lovade jag att berätta för alla döva jag känner att videorna finns till förfogande om någon vill ha dem ?!!!? Och nu har jag väl gjort det.

Kommentarer

  • prÄllan säger:

    Har varit med om liknande... men där erbjöds video i att lära sig tecken. Hmm.



    Kramen!

    2008-12-10 | 07:24:20
    Bloggadress: http://prellan.blogspot.com
  • Konstanze säger:

    Det var nog inte illa menat. Obetänksamt Ja. Men inte illa menat. Har varit med om liknande saker jag med. Fast med benet då.

    2008-12-10 | 20:00:02
    Bloggadress: http://kulturnorden.blogg.se/
  • Malin säger:

    Hihi...det var roligt. Hon blev nog i gasen när hon såg dig teckna å ville visa deras guldgruva av VHS-filmer:). Hoppas det var teckenlådan...Hihi, kan inte sluta fnissa.

    2008-12-10 | 23:56:20
    Bloggadress: http://vivaliva

Kommentera inlägget här: