Smuleliten

29 januari 2008 - Jag lovade mig själv att inte vara taskig

Kategori: Dylika dumheter

327375-857Nyårslöftet i all ära. Men jag tänkte faktiskt ÄNTLIGEN när Gert Fylking tog bladet från munnen och sa just det som jag tänkt ungefär tusen gånger om Carola. The Carola! I fråga om vilka kändisar som Fylking inte vill ha i radiosändning kallar han henne;

"en korkad, religiös kvacksalvare.

- Det går inte att föra ett vettigt resonemang med Carola. Hon är blåst"
något han senare utvecklar -

"Carola har förväxlat att hon är sångstjärna med att hon skulle vara en betydelsefull person. Hon är en helt betydelselös människa. Världen hade varit bättre utan hennes korkade uttalanden", säger han.

Shit vad han har rätt! No offense för er som gillar Carolas sångröst. Jag gillar Tito Beltrans sångröst - det betyder dock inte att jag uppskattar hans personlighet. Jag tycker Tito är ett riktigt svin. Och jag tycker Carola har Guds-komplex. Jag fattar faktiskt inte varför hon fått så mycket uppmärksamhet alls vid sidan om sin musik. Guds gåva till människan? Köra för fort - kan faktiskt resultera i att någon dör. Men när Moder Theresa wannabe gör det - ler vi och tycker det är så kontinentalt med en kändis som är lika korkad som de i Hollywood. Jag gillar inte att följa Carolas kärleksliv på löpsedlarna, jag gillar inte att vilket mjök det är om hennes storartade personlighet. Jag gillar inte hur tidningarna kan lägga allt krut på Titos uttalanden "Carola ljuger"...och trycka "bildbevis" där sångarna kramar om varandra. HUR I HELVETE KAN DET VARA BEVIS för något annat än att Carola har konstiga värderingar?

Jag gillar verkligen inte Tito..... *OFF TOPIC*....och jag förstår verkligen inte medias prioriteringar.

Kommentarer

  • Hosanna säger:

    Jo, alltså... så länge Carola inte pratar så är jag ett stort fan av henne. Det känns kanske inte som om hon är skarpaste kniven i lådan men ändå... jag gillar henne... mycket... och då inte bara rösten :)Fylking däremot är bara en mästare på att fylal varje mening med så mkt skit som möjligt och Tito... vill vare sig se eller höra honom. *ler*

    2008-01-29 | 18:31:57
    Bloggadress: http://hosannas.blogg.se/
  • Tobbe säger:

    www.vadskadetbli.blogg.se är det. =)

    2008-01-29 | 20:30:10
    Bloggadress: http://tobbert.blogg.se
  • Anonym säger:

    Hosanna: Problemet är ju ATT hon pratar. Jag skulle nog också tycka om henne om hon inte slängde ur sig så mycket skit hela tiden. Och jag tror faktiskt hon har Guds-komplex. Fylking är ju också en skitpratare...men han påstår väl heller inget annat :)

    Tobbe: Tackar ska du ha. Nu är ni ju i upploppet...spännande!

    2008-01-29 | 22:47:16
  • Malle säger:

    Ja tito är ett litet svin, jag har träffat honom och då var han iofs varken eller men....ingen rök utan eld och som det har rykt om honom under alla år, Carola.......är mest konstig, sådär så man tycker lite synd om henne, "inte alla besticken i lådan" -konstig. Men sjunger fantastiskt. Dock stör jag mej ytterst lite på henne, jag gillar Carola ändå. Caroline af Ugglas ingår med i den skaran, både läskigt konstig och riktigt usel på att sjunga. Henne tål jag bara inte, hon ÄR inte speciell, hon försöker vara speciell, sånt avskyr jag. Vart kommer alla knäppgökar ifrån?

    2008-01-30 | 06:59:51
    Bloggadress: http://metallmalin.blogg.se
  • Kirsi säger:

    håller med!

    2008-01-30 | 22:13:17
    Bloggadress: http://kirsi.blogg.se

Kommentera inlägget här: