Smuleliten

21 juli 2008 - Insomnia

Kategori: Secondhandbarn

Vaknade för två timmar sedan. Kunde inte somna om. Började städa och nu ser det lite vettigare ut här hemma. Oron är kvar men växer. Jag vill inte ta sobril, jag gjorde det igår och det känns så fel liksom. I natt läste jag ut "Ensam dam reser ensam" så jag har faktiskt planer att läsa igenom ALLA Thorvalls böcker. Jag har ingen aning om varför jag valde just henne - men nu känns det som en hederssak - alla på listan ska prickas av. Den nämnda boken var egentligen bara upprepningar av tidigare böcker. Kerstin heter i det här fallet Lisa och kan krama ut de alla sista dropparna av sina kärlekshistorier i en ganska oansenlig bok. Inget att imponeras eller yvas över. Jag planerar att gå och lägga mig igen. Kanske ta en halv sömntablett och vänta in lugnet. Å andra sidan - har ni tänkt på att man alltid när man städar liksom överväldigas av hur skitet det Egentligen är!!! Drivor av dammråttor, kattkräk (i det här avseendet syftar jag inte på de fysiska katterna utan de lämningar de gör när de vill partaja), trådar överallt (det kostar på att vara hobby-sypåsig) och allting annat förstås. På ett sätt är det bättre innan man börjar städa för då är man liksom hemmablind - bra ord förresten - för skiten. Men efteråt. Dammråttorna växer och maten möglar i köket och jag känner själv av rötmånaden! Jag ruttnar lite inombords och försöker dämpa förfallet med lite sobril.

Jag behöver lemurer! Jag behöver kattungar. Jag behöver frisk luft. Komma härifrån. Vilja komma hem igen. Jag behöver en ny Pratchett utgiven på svenska. Dessutom behöver jag körsbär och kärlek. Och sova....
det behöver jag mest.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: