Smuleliten

9 juli 2008 - Bröllopsklänningen del 124 :)

Kategori: Hobby å sånt

Klänningen börjar ta form. Jag är facinerad av mig själv och att jag KAN sy. Det här är alltså första gången jag försöker mig på att sy ett klädesplagg faktiskt och jag är nöjd. Nu ska sys på volanger nertill, men annars börjar jag bli klar. Frågan är om jag ska försöka hitta ett silkeslinne och ha under, eller om jag ska våga ha klänningen som den är - väldigt urringad - men naturligt.  Det beror självklart på om jag hittar något fint linne också, och jag behöver en annan bh - i vitt, så att det inte sticker ut. På bilden till vänster kan du se hur klänningen såg ut från början.

Jag har:
1) Sytt på armar
2) Kortat klänningen så den är knäkort
3) Sytt ett art neuvou - motiv på ryggen

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Läckert! Du rockar.

    2008-07-09 | 23:59:23
  • M säger:

    Ser jättefin ut!

    2008-07-10 | 00:12:22
    Bloggadress: http://lickyourskin.blogg.se/
  • Kirsi säger:

    wow!grymt snygg blev den, du är ju skitduktig på att sy!! och brodera! och du skall ABSOLUT ha den utan linne, men som du sa,kanske en snygg vit bh ist....s...du kommer bli en apsnygg brud!!!

    2008-07-11 | 05:39:52
    Bloggadress: http://kirsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här: