Smuleliten

10 mars 2008 - En fördjupning

Kategori: Film och media

image1004Jag läser om alla Pratchetts böcker. Trygghet, galenskap och trygghet igen. Jag har haft mina perioder. Första depressionsperioden gjorde jag slut på alla Agatha Christies böcker. Det blir sisådär 82 böcker. Räkna sedan hur många gånger jag ramlat ner i avgrunden i längre perioder. Ergo - jag kan intrigerna utantill. Sen var det Stephen Kings alla romaner och förra våren knarkade jag Pratchett. Det fina med Pratchett är att det inte går att läsa böckerna för många gånger. Varje ny läsning ger nya insikter och förhoppningsvis bättre och fylligare recensioner. Jag kommer lägga ut de recensioner jag skriver på Terry Pratchetts böcker här på bloggen. Inspirera och inspireras.

Just nu sitter jag trött i Megaplutts stora morgonrock och känner mig lite nere. Sov kanske sex eller sju timmar i natt på två sömntabletter. Det är helt okej, men jag hade gärna sovit några timmar till för det känns fortfarande som om jag är i dvala. Jag tror kroppen kompenserar för de senaste svartlistade veckorna. Klockan ett är jag hundvakt. Sen kommer megaplutt och tar över vid halv fyra tiden. Då ska jag träna. Sen blir det mer plugg hemma.

Igår var Mill och Dennis här och vi glodde på "Fraction" - riktigt bra (Ryan Gosling är fantastisk, inte lika bra som i The Believer okej...men fantastisk. Och trots att jag har viss antipati för Hopkins måste jag erkänna att han bar upp filmen värdigt) & "Black sheep" som var en ganska fantastisk historia om människoätande får (som fungerade hör och häpna och lockade till en massa garv och skrik). Den senare kunde kortats med fördel, men den får ändå en treaplus i skräckgenren.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: