Smuleliten

14 mars 2008 - Unnar mig ytlighet

Kategori: Secondhandbarn

image1017 
Tuffa dagar, med posten kom provsvaren som visade (enligt kvackläkaren som INTE skickade med själva provsvaren utan bara sin tolkning av dem) ingenting. Ergo - inga hormonrubbningar, ergo inga svar på varför jag bara går upp i vikt trots att jag sköter mathållning och motion bra. Ångest ergo. Ergo min skapare. Jag försöker att inte tänka på det. På måndag ska vi till ny läkare och se vad hon kan säga om saken. Jag funderar på att sluta med p-piller helt. Fan jag har ju ändå inte sex (på sånt sätt) så vad spelar det för roll. Och jag vill inte må så här längre. Ändå har jag ingen aning om det verkligen är det som gör att jag mår dåligt. Varför? Jo därför att kvackläkaren inte ens ville diskutera så långt. Alla mina frågor som
- Vad händer om jag slutar med p-piller, blir jag MER deprimerad då?
- Kan min depression i någon mån berott på p-piller hela tiden? (haft sedan jag var elva år)
- Om jag ska byta, vilka alternativ har jag?
- Och isåfall vilka bifeffekter kommer jag drabbas av?
- Kan viktökningen och depressionen bero på annat än detta och isåfall vad?

Inga svar från Dr Kvack. För vi kom alltså inte så långt. Hon satt och rättade mig och berättade att jag INTE har "mens" eftersom jag äter p-piller, vilket är en kvackutsaga av sällan desslike för att okej, vi kallar det kanske inte mens - men blödningar i stil med Shining när hissdörrarna öppnas måste ju kallas något? Låt oss kalla det mens iallafall och gå vidare. Whatever.

Så jag gräver ner? upp? in? ut? ...något i det ytliga. Skor, kläder, smink, kändisars skumma affärer, vampyrdråpare, Eddie Izzard, Terry Pratchett, små prickiga svampar som ...nä jag bara skojar, men ytligt. Ett tag. Bild ett visar en satsikens cool ring från Etsy.com. Bild 2 visar dom snorsnyggaste skorna jag sett förutom de på bild 3 och bild 4 är på ett smyckesskrin som jag skulle ge någons vänstra arm för.

Kommentarer

  • Psyk säger:

    Vad ska jag säga.. Inkompetens. Kvacksalveri. Glansa runt i dina härliga outfits i helgen och glöm den där idioten och fokusera på den nya läkaren. Bläääh.
    Kram

    2008-03-14 | 14:00:11
    Bloggadress: http://psykbrytet.blogg.se
  • h. säger:

    Tycker verkligen att du ska sluta med p-pillren, det är jätteotäckt att inte veta vad som beror på pillren och vad som beror på annat, alla människor reagerar väl olika på dem men det verkar ju onekligen som
    det kan orsaka nästan vilka reaktioner som helst. Om inte annat är det väl ett bra sätt att rensa ut en sak och se skillnaden.

    2008-03-14 | 14:40:03
  • Elinleticia säger:

    Psyk: ska glansa så gott jag kan :)

    H: På ett sätt är det självklart så jag borde göra, men risken att depressionen förvärras är tillräckligt stor för att jag vill ha råd från läkare innan jag slutar. Eftersom jag mår så dåligt redan nu vill jag iallafall veta ungefär hur lång tid det tar innan kroppen återhämtar sig om jag slutar med pillren - och hur illa det blir under tiden. Jag är på hygglig nivå av att inte skära mig nu. Men blir det värre vet man ju inte. Så vi får se vad jag får för råd på måndag. Men jag vill sluta med dem. Definitivt. Ju färre piller - destå bättre.

    2008-03-14 | 16:35:36
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se
  • laban säger:

    får jag lov att rekomendera: skippa p-pillren och sätt in en hormonspiral,
    hormonspiral = småblödning i några månader, sen INGEN MENS!!!

    2008-03-15 | 08:26:10
  • Prinsessan säger:

    Till laban: det är inte alls säkert. Det där är en vanlig reklampelare för hormonspiral. Visst, det KAN bli så, men är ingen som helst garanti. Vissa får mer mens, andra får ingen mens, andra får som vanligt och somliga får mellanblödningar och elände.

    2008-03-16 | 19:40:12
  • laban säger:

    mer mens e det ingen som får av hormonspiral, de flesta får ingen mens alls, mellanblödningarna minskar och avtar efter c.a 3 månader... det var bara ett förslag.

    2008-03-18 | 08:46:50

Kommentera inlägget här: