Smuleliten

29 mars 2008 - SLÄCK LJUSEN kl 20:00

Kategori: Poetik

327375-1095

Idag pågår en världsomfattande insats för miljön. Överallt släcks elektriskt ljus ner för miljöns skull. Till och med operahuset i Sydney släcker ner en timma. I miljöfrågor känner man sig ofta så hjälplös. Hur skulle MITT agerande kunna ändra något alls i världen? Så länge ingen tar etiskt ansvar förrän någon annan gör det - så kommer inget att hända. Men om vi gör det tillsammans? Så ikväll klockan 20:00, släck ner dator, tv och alla andra elektriska ljus. Tänd värmeljus och gör det mysigt för dig. Vi kan göra skillnad!

Kommentarer

  • mana säger:

    du är så vacker

    2008-03-29 | 19:03:43
  • Konstanze säger:

    Aj fan. Det visste jag inte ens om att det var i dag. Men min lägenhet var i alla fall nersläckt. Jag var i Lund och spelade föreställning. MEn där var det desto mer ljus. :/

    2008-03-29 | 23:29:45
    Bloggadress: http://kulturnorden.blogg.se
  • Åsna säger:

    Fult bara att de avslutade timmen med fyrverkerier. Hemskt miljövänligt liksom...

    2008-04-01 | 14:06:27
    Bloggadress: http://kattarsis.blogg.se/
  • Elinleticia säger:

    Gjorde dom? Hade jag ingen aning om. Jag stängde av allting, tv, dator och sen när timmen hade gått så orkade jag inte sätta på allting igen. Jag blev besviken att de inte följde upp timman, tex med satellitbilder. Om 300 miljoner hushåll skulle släcka ner måste det ju synts. För att få respons och verkligen åstadkomma något måste man ju följa upp. Låter riktigt korkat att de körde upp raketer. Men å andra sidan läste jag efteråt hur flera bloggare satt och "rapporterade" under den släkta timmen. Ubersmart!......INTE. :=)

    2008-04-01 | 16:52:05
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se

Kommentera inlägget här: