Smuleliten

15 maj 2008 - Ett skepp kommer lastat

Kategori: Poetik

327375-1277
Jag såg det här skeppet och tänkte på Alfons. Det gör jag iofs rätt ofta. Alfons är Thomas barnbarn och det var Thomas som berättade om hur hans dotter och hennes man kämpade för Alfons liv. Det finns en blogg, sa han. Och jag gick dit. Sen var jag fast. Kampen om Alfons liv fick inget lyckligt slut.

Men trots det skulle Alfons liv beröra så otroligt många människor. Jag följer fortfarande bloggen som trots frånvaron av fysiska Alfons berättar om en närvaro som känns riktig och om en familj som aldrig slutar kämpa. Det gör ont att läsa om sorgen, men man blir stark av att läsa om andras styrka och kärlek mitt i allt det onda.

Klicka på bilden för att komma till Alfons sida.

Kommentarer

  • Konstanze säger:

    Vilket vackert sagoskepp, jag är säker på att det var just ett sådant Alfons åkte på. ( fast kanske med lite mer döskallar och kanoner???) Läste också Alfons blogg....

    2008-05-15 | 18:05:38
    Bloggadress: http://kulturnorden.blogg.se

Kommentera inlägget här: