Smuleliten

19 maj 2008 - Aptit

Kategori: Secondhandbarn

Hade det inte varit för Bosse och hela tjocka släkten hade jag nog inte pallat den här hemska helgen. Men ...Bosse.... då pallar man det mesta. Jag ligger en dag efter i förkylningen. Idag mår jag som Freddi gjorde igår. Och Freddi mår. Tja låt oss säga att Freddi är en kämpe för idag jobbar han trots alla jävligheter. Det kostar på att leva på gränsen ibland. Inte ha råd att vara sjuk. Det är alldeles för mycket saker att göra just nu som driver fram monstret.

1. Bröllopsinbjudan som fortfarande inte är klar. Fortfarande saknas adresser och fortfarande har vi saker att addera. Det känns oöverstigligt.
2. Tradera-auktioner så många som 80 ligger ut ständigt. Vi har fått ruljans på affärerna så att nästan allting blir sålt. Men det betyder också otroligt mycket jobb att paketera och skriva adresser, det ena med det andra. Ekonomiskt är det en livlina, men man blir stressad utav bara helvete.
3. Studierna! Jag har fortfarande inte blivit klar med läskursen från förra terminen och måste läsa igenom en och en halv bok + recensera. Därtill har jag två inlämningsuppgifter (dock väldigt enkla) för förra kursen. & jag måste bestämma tid med J.H för att diskutera sommarens läskurs. Övermäktigt!
4. Brev till farmor om situationen för närvarande. Prata med lillebror. Få hjälp så att det inte blir för rörigt. Det här är det som känns värst. Farmor blev så glad när hon hörde att vi skulle gifta oss. Av alla släktingar så var det hon som gav den härligaste reaktionen. Och nu - hur säger man egentligen att man har bråkat med sina föräldrar så mycket att dom inte är välkomna. Men HON är välkommen. Lojalitet? Hur kommer det gå? Kommer hon bli ledsen, arg, besviken? Jag är rädd.
5. Lägenheten ser ut som om ett par lemurer haft ett uppror här. Katterna har bajsat på exakt varenda matta som finns. Utom en - för den har dom spytt på. Rörig omgivning - rörig själ.
6. Igår mådde jag så dåligt att jag ville skära mig. Ångesten ligger på lur exakt hela tiden. Jag hatar att se mig själv i spegeln. Jag hatar att inte ha kontroll över min vikt. Jag hatar massor av saker just nu. Känner heller inte att jag har "tid" att sätta mig ner och rannsaka mig själv. När jag gör listor över allting som skall göras (som nu) blir jag helt pillrig. Hur fan ska jag ....och så blir allting värre.

Men okej det finns positiva saker:
1. Samarbetet med Om Förintelsen känns genuint och jag är jättelycklig och stolt.
2. Trots tidsbristen har jag ändå lugnet att läsa väldigt mycket och även om jag inte recenserat lika vilt som vanligt - så är läsningen ett bra sätt att hålla igång. Oavsett vad.
3. Långsamt men säkert börjar våra traderalådor tömmas och det bli mer plats i källaren. Det är förlov sagt väldigt rörigt här. Men det är också mer organiserat än det någonsin varit.
4. Vi är lyckliga tillsammans - och så tajta att vi till och med bli sjuka samtidigt (eh? positivt?)
5. Jag tog upp till 20 bilder på Lemurerna som var så bra att jag kan använda dem i portföljen. Snart är det dags att skicka in mina alster till fototävlingar med mera.
6. Jag har hittat en nisch både i bloggandet och i det kreativa. Broderierna är grymma och annorlunda. Kanske kan det bli en fruktbar hobby någon gång i framtiden?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: