Smuleliten

25 oktober 2008 - Korkat

Kategori: Fotofrenesi

Idag har jag lyckats krympa Freddis favorittröja. Den är såpass ovanlig att jag inte hittar den vare sig på Ebay eller Tradera. Så jag skäms. Freddi verkar dock vara mindre sur på mig - än vad jag är, han är snäll min kille.

För ett par timmar sen ringde det på dörren och det var Hannes med Max. Max behöver leka av sig - och det gör han bra här hos oss. Men just nu ligger han och spanar på Agador. Jag får en ruskig känsla av att Agador i Max ögon, bara är någon form av offer. Mycket älskvärt. Jag budade hem tre inbundna böcker från Tradera idag:

Öde av Christine Falkenland
Efter våldtäkten av Alice Sebold och
Den siste juden av Yoram Kaniuk

Jag har halkat efter på Lettura de senaste veckorna, men hoppas ta itu med det inom kort. "Boktjuven" som jag pratat om flera gånger, är dock samma sorts bok som "Extremly loud", den behöver läsas om igen, innan jag kan ge ett rättvist omdöme. Men annars ska jag skriva recension på "Vem vågar tro på ett barn", samt den fantastiska romanen "Själens begär" av Falkenland som jag läste ut igår.

Kommentarer

  • mana säger:

    hm, jag tror jag börjar bli en leticia-wannabe. efter att ha läst det här inlägget loggade jag in på tradera och köpte en bok av falkenland (dock inte den du köpte [tror jag]) och efter våldtäkten av sebold. haha. jag som hade bestämt att jag inte skulle handla mer på tradera på ett tag :P

    2008-10-25 | 20:50:14
    Bloggadress: http://iwokeupdeadtoday.blogg.se/
  • elinleticia säger:

    Mana: Va ballt, då kan vi läsa den samtidigt ju! Sebold alltså. Falkenland tror jag att jag köpte den första hon skrivit. "Öde". Jag har inte läst henne förut och hon var ju grym! :)

    2008-10-25 | 23:01:46
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här: