Smuleliten

29 oktober 2008 - Svansång

Kategori: Fotofrenesi



Idag när jag kom hem hittade jag en stor svan som låg och vilade vid busshållplatsen. Den verkade kry men lite ostadig. Jag försökte skrämma upp den för att se om den kunde röra sig. Jädrar vad den väste. Men den verkade mest desorienterad. Så jag gick hem och mailade miljöförvaltningen som har hand om djurskydd. Bara några timmar senare fick jag mail från ansvarige att de varit och hämtat svanen som troligen irrat sig in på någon annan svans revir - och blivit uppläxad och blåslagen. Imorgon släpper dom ut svanen i Östersjön. Skönt att veta att det finns folk i kommunen som agerar så snabbt när det gäller ett vilt djur. Ros till miljöförvaltningen och Lunds kommun!

Kommentarer

  • mana säger:

    fan vad stolt jag blir över dig nu! <3

    2008-10-29 | 22:47:09
    Bloggadress: http://iwokeupdeadtoday.blogg.se/
  • Malle säger:

    ja va viktigt, i Gbg finns ingen instans som gör detta.....utom den idiella föreningen Fågelcentralen som tom blir ringda av brandkår och polis.........dåligt med tanke på att de INTE får statliga bidrag.....så jag och många andra fågelgillande Gbg-are skänker pengar dit sitället för till annat och köper deras kalender. På så sätt räddas lite svanar och duvor även i Gbg.

    2008-10-30 | 09:46:43
    Bloggadress: http://metallmalin.blogg.se/
  • elinleticia säger:

    Mana: Älskar dig stumpan! :)



    Malle: I en storstad? Det är ju egentligen inte klokt! En del saker tar man för givet. Så återigen stora rosor till miljöförvaltningen i Lund!

    2008-10-30 | 20:00:22
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här: