Smuleliten

2 september 2008 - Skolstart

Kategori: Vardagligheter

Idag var det terminens första föreläsning i min nya kurs "Auschwitz - Efter förintelsen" inom judaistik. Ni kan ju tänka er att kursen nästan känns som skräddarsydd för mig. Och det var verkligen intressant. De övriga eleverna verkade genuint intresserade av ämnet och läraren var mycket påläst. Jag förväntar mig att denna kurs på halvfart kommer bli det mest givande jag läst! Utöver denna kurs kommer jag skriva uppsats inom etik och beteendevetenskap, samt ta en läskurs i religionshistoria. Jag har ännu inte ens snuddat vid vilka ämnen jag ska välja specifikt. Ikväll ska jag läsa om en av böckerna i läskursen från förra året, när jag har skrivit den recensionen bör jag ha allt material samlat. Då ska det bara renskrivas och sen skickas in.

De senaste veckorna har vi druckit "Kärlekste" som vi fick av Åsa & Rune i bröllopsgåva. Det är det godaste jag någonsin smakat. Vi var osäkra på om det var dom som hade gett oss teet, för presentbordet var en enda röra! Så Freddi ringde och frågade och visst var det från dem! Bäst av allt? De hade köpt det på Nova Lund! Så idag åkte vi dit och förnyade vår nya beroendeframkallande dryck! Jag införskaffade läppstift och ett par tofflor också. I höst ska jag se till att bära läppstift. Jag brukar aldrig sminka mig, men jag har märkt att jag känner mig bra mycket snyggare när jag anstränger mig lite - och att peta på lite läppstift tar två minuter. Maybelline sitter i åtta timmar, så bättra på skiten behövs knappast. Titta på bilden - så glad var jag idag.

Kommentarer

  • Kirsi säger:

    visst e det fantastiskt!? det räcker ju med läppfärg så ser man genast lite piggare fräschare ut...fint!!

    2008-09-03 | 17:14:33
    Bloggadress: http://kirsi.blogg.se/
  • Elinleticia säger:

    JA, och istället för att spackla ansiktet med massa underlagskrämer, det här tar en sekund typ. Jag har precis börjat inse att man väljer läppstift efter de kläder man ska ha på sig. Då öppnar sig ju en helt ny värld.

    2008-09-04 | 12:03:37
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här: