Smuleliten

9 september 2008 - Makabert vackert

Kategori: Mode och skönhet

Om något nu kan vara makabert vackert, så är Gudrun Sjödéns kläder just det. I år är hon inspirerad av Guatemala och det märks inte minst på färgrikedomen och snittet på kläderna. Katalogen är en visuell munsbit! Men trots detta blir jag störd av att fotosessionerna skett på plats i Anderna - och ändå inte låtit en enda modell vara av indianskt ursprung! Det känns lite som att låta landet bli rekvista för nordiska drömmar och det är synd. Ett par vackra indianska tjejer hade hottat upp katalogen ett par snäpp. Men jag är måhända lite känslig och kläderna är verkligen drömmar! Så gör ett klick på bilden så kommer du till Gudruns hemsida med webshop!

Kommentarer

  • EvaP säger:

    De gröna vantarna är mina, de ligger helt orörda på byrån i min klädkammare och tunikan högst upp till vänster har jag också köpt - allt är perfekt.



    Själv vill jag också ha en ryggsäck men vet inte riktigt om jag har råd eller vilken färg. Resonerar lite att grön är min favoritfärg men svart är lättare för det passar till det mesta jag har.



    Gudrun Sjödén är färgstark, däremot tänkte jag inte på modellerna och att de borde tagit till vara de som redan fanns där.



    Väskan kommer, jag postar den och annat som ska iväg i slutet av veckan (i morgon ska jag rensa i förrådet och på torsdag ska jag fixa inspirationsrummet).



    Ha det gott, Finaste Elin.

    2008-09-09 | 23:02:15
    Bloggadress: http://monkeytoys.com/evasfotodagbok
  • elinleticia säger:

    Eva: Du har helt oantastlig klädsmak. Vill se kläderna på dig ... fixa en outfitbild!

    2008-09-11 | 12:49:13
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här: