Smuleliten

19 april 2009 - Å Gud vad jag skäms

Kategori: Film och media

Jag skäms över att vara svensk! Filip & Fredriks program är generande. Formatet hade platsat för  "klassens timme" - på åttiotalet. Om ens det? Vad i sabla namn håller ni på med? Jonas Gardell torkar sig i röven med ett av sina gamla skämt om knarkare och äppelmos. Smetar av det och ber någon att översätta det "please". Bildligt talat.

Han är lika gammal som Marilyn Manson och talar inte engelska? Hur sjukt kan det bli? En världsstjärna är med i ett svenskt program och programledare och gäst, sitter och babblar osammanhängande på ett språk som inte ens textas! Live du min skapare?!!! Eller hur!!! Sitta och prata förbi en person på ett språk som han inte känner till - att de inte skäms!

Fan vad pinsamt.
Jag kommer aldrig mer se något som Filip & Fredrik gör! De fjantarna ignorerade skämt som faktiskt var roliga - och även om jag förstår att de har svårt att känna igen humor, när Gardell anses vara en "komiker" - tycker jag det här var steget över gränsen. Gardell är en manspåse!

Kommentarer

  • mana bollocks säger:

    måste ha varit hemskt att vara manson och sitta där och inte fatta ett skit. dessutom verkade filip och fredrik mer intresserade av att höra sina egna röster än att höra mansons svar. gah. jag som ville höra manson säga saker! berätta mer om hur han och twigz blev vänner igen efter sex år. är så jävla besviken.

    2009-04-20 | 08:34:10
    Bloggadress: http://iwokeupdeadtoday.wordpress.com
  • E säger:

    Jag bytte kanal innan de började, FF stod mig långt upp i halsen innan detta programmet, Älskade high chaparall en gång i tiden och även 100 höjdare hade sin charm, men boston tea pary...? och så läser man om den nya floppen.



    Gör om, gör rätt!

    2009-04-20 | 09:19:48

Kommentera inlägget här: