Smuleliten

21 april 2009 - Dagens nyheter

Kategori: Vardagligheter

Varje dag sätter jag mig att titta på Nyhetstecken på SVTs hemsida. På detta sätt försöker jag förbättra min förmåga att avläsa teckenspråk. För att man ska kunna följa hur det utvecklar sig kommer jag här att återge dagens nyheter så som jag uppfattat dom när jag tittat på Nyhetstecken. Dagens skörd blev ganska tunn då jag tittat med hjälp av ett 3G modem som gör att bilden hackar (och detta är svårt nog som det är). Så jag nöjer mig med en nyhet idag. Låt mig presentera...



Thomas Quick, som dömts till 8 mord, har gjort något idag. En advokat är inblandad. Någon måste betala. Någon som jag tror heter Eva Nånting är iblandad på något sätt. Starka mediciner har någon betydelse.


Och det var vad som hände i världen igår.
Tack för mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: