Smuleliten

5 april 2009 - Inte solsken

Kategori: Secondhandbarn

Jag kostar på mig att vila idag. Har redan gjort ditt och datt, men känner att sängen lockar och febern måste fortfarande hållas i schack. Imorgon ska vi träffa världens bästa terapeft som börjat praktisera igen. Den enda som under 15 år inte svamlat utan faktiskt hjälpt mig. Snart börjar min kurs i judisk mystik. Dock sitter jag rätt fast med läskursen i psykologi som är svårare än jag trott. Men ...nåja, de kunskaper jag införlivar just nu, kommer vara mig mer till nytta än all judaistik i världen. Så det får vara svårt. Mille skulle komma över en sväng idag. Hoppas han kommer efter två, så jag inte sover. Annars allt faderullan lej. Eller något. På bilden ser ni mannen och maskrosbollen. Läckert shot eller hur!

Kommentarer

  • prEllan säger:

    Sänder en varm kram... önskar att tiden skulle räcka till mer kontakt men när jag väl landar hemma så är jag så asocial som man kan bli och telefonen är jag fortfarande inte kompis med. Lustigt det där... förut älskade jag att prata i telefon, nu är jag bara trött på det.



    Ta vara på dig! Och på F.



    Love!

    /Ällan

    2009-04-05 | 16:56:46
    Bloggadress: http://prellan.blogspot.com
  • Tom säger:

    Det här med judisk mystik låter intressant, vad handlar det om? Psykologi är svårt. Det har funnits så många teorier och "läror" om varför och hur vi som människor reagerar och fungerar, och ingen vet riktigt varför det är som det är. Jag tror att vi i grunden reagerar som andra djur när det gäller belöning, fara, skräck och annat. Problemet för oss människor är att vi har utvecklats i en så rasande takt och våra "urtidsbeteenden" finns kvar fast i en kanske mera nutida form. En del klarar av det, en del gör det inte. Hur ska man kunna överleva i detta konstanta flöde av information?



    Tom

    2009-04-05 | 20:27:40
    Bloggadress: http://www.tomweb.nu

Kommentera inlägget här: