Smuleliten

27 februari 2009 - Sånt som händer

Kategori: Vardagligheter

Ännu har "judisk mystik" inte börjat. Jag fortsätter läsa mina böcker för läskursen i psykologi, kognitiv beteende terapi. Jag är halvvägs klar med "Mindfullness". En bättre recension på mitt hatobjekt "Självkänsla på djupet", måste skrivas inom kort. Jag funderar på att använda samma teknik till alla recensionerna. Först ta reda på tekniska begrepp som alla författare använder sig av. Sen jämföra metoder och se om några använder samma metoder men kallar de för olika saker. Både jag och Freddi är rätt förkylda. Men likväl blir det badhuset i eftermiddag. Det är svårt att låta bli när man mår så bra av det! Jag vet att jag borde dra ner på godis och sånt, men samtidigt tänker jag - det är inte badsäsong och just nu kan jag unna mig båda delarna - motion&godis. Det är okej. Fast den där lilla tanten som liknar min mamma sitter i mitt huvud och säger att det inte är okej alls. Jag gillar inte huvudtanter!

Jag har kommit till sidan 300 i "De välvilliga" som är en fantastisk bok. Jag trodde först att det var en biografi, men det är fiktion, men fiktion med väldigt mycket faktisk bakgrund! Beskrivningarna följer de faktiska beskrivningar av sonderkommandon i Ukraina - som jag haft på mitt sängbord i en smärre evighet (för att det är så svårt att läsa ut den i ett svep ). The black book kom ut redan 1944 och är vittnesmål från de många byarna i öst som utsattes för einsatzgrupperna. Och författaren till de Välvilliga har uppenbarligen läst denna bok - och tusen andra, för jag känner igen material från trovärdiga källor och därför är läsningen - trots att det inte är en "riktig" biografi fruktansvärt engagerande och angeläget. Jag har svårt att låta bli att läsa. Litteraturonani - det är svårt att låta bli

Om ett litet tag kommer Freddi. Jag är hungrig som en varg så jag ska föreslå att vi äter innan simningen. Sen är han ledig ikväll och i natt. Det blir skönt att slappa och ha honom nära under natten. Det om det! Tradera försäljningen har tagit fart. Några ytterligare Noa grejer ligger ute, flera som jag tror några av mina stamkunder kommer gilla. Så bara swischa iväg till mina auktioner och kolla - klicka på bilderna så kommer du dit!. Adios!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: