Smuleliten

28 februari 2009 - Snarlika men ändå inte

Kategori: Dylika dumheter


The mentalist, kan det vara något? Vi älskar ju serier och en detektiv som avläser ansikten, ser till detaljer - det låter som en riktig hit. Tyckte vi, i ungefär ett halvt avsnitt. Nu var det ju inte så att  The mentalist inte var underhållande. För det var den. Men skådespelarna var inte direkt superproffsiga och intrigerna drog åt det lättsmälta hållet. Huvudrollsinnehavaren är  tvålfager och icke alldeles övertygande. Manusförfattarna har uppenbarligen gått igång på House, Life & Dr Cox. Lite av varje utan att förstå charmen i dylika karaktärer. Dryghet är bara coolt om det känns äkta!!!

Synd tänkte jag och slog om kanal och lyckades klicka in en snarlik serie med samma sorts intrig - men BRA!!! Riktigt bra. "Lie to me" går på kanal ett och har förutom duktiga skådisar, ett manus som är ruskigt smart och huvudpersonen är ingen modellskådis direkt. Gilla! Så nu är det lite inne att läsa av ansikten och stämningar vilket innebär att vi döva får cred för vårt uppmärksamhetstänk. Vi är lite trendiga nästan. Hoppas man kan utnyttja det i legala sammanhang :)

Kommentarer

  • Tanya säger:

    Haha! Jag har också glatt fastnat i Lie to me... Riktigt roligt! Men liiiite corny...

    Vilka serier glor du på? Jag har CSI Miami, Grey's anatomy, Lie to me, Gossip girl, NCIS, Lost, Fringe och jag har säkert glömt nån... som jag tittar på!

    Jag försökte med dexter men har bara sett ett avsnitt och fastnade inte riktigt. Men jag ska ge det en chans till.

    Kram och god lördagsmorgon!

    2009-02-28 | 08:44:33
    Bloggadress: http://www.nattsyster.wordpress.com
  • elinleticia säger:

    Tanya: vad betyder "corny"? Jag tycker den är himla bra. Fler serier vi följer? Oj det är en massa:

    -Scrubs

    -House

    -Life

    -Lie to me

    - 2 and 1/2 men

    -Svensson Svensson

    Sen har det ju gått grymt många bra serier som slutat. Vi älskade "Band of brothers", "Buffy - the vampierslaughter", "Twin Peaks", "Jeeves and Woster", "Fawlty Towers", "Greys anatomy" (vi följde de första säsongerna, men sen pallade vi inte längre - men tycker fortfarande de första säsongerna var bra) - för övrigt var det exakt samma sak med Dexter, Lost och Heroes. Vi gillade dem första säsongerna och sen bara halvdog vi av trötthet på dem.

    2009-02-28 | 12:54:05
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/
  • Tanya säger:

    Corny= lite töntigt

    ah ja buffy var bra typ några säsonger sen tappade jag lusten... Jeeves and Woster är roliga!

    Heroes hade en fantastisk första säsong, en av de bästa jag har sett... men sen blev det skit.

    Nu har jag köpt en prettovattenkokare haha!

    2009-02-28 | 14:27:24
    Bloggadress: http://www.nattsyster.wordpress.com
  • elinleticia säger:

    Tanya: Jag lär mig nya saker varje dag :) corny hehe...och så störtdum är jag att jag inte har någon aning om vad en prettovattenkokare är....visa bild! Jag antar att den kan göra massor av andra saker än att koka vatten, typ som mobler med tusen funktioner som man aldrig orkar lära sig?

    2009-02-28 | 15:35:17
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/
  • carra säger:

    Jag hade höga förväntningar på The Mentalist, men blev f-r-u-k-t-a-n-s-v-ä-r-t besviken! Jag missade Lie to me, men nu när du skriver så positivt om den så ska jag ge den en chans, speciellt som jag gillar Tim Roth, en mycket duktig skådis som sopar banan med huvudrollsinnehavaren i The Mentalist. :)

    Kram,

    Carra

    2009-02-28 | 19:33:07
    Bloggadress: http://kreativitetsfnatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här: