Smuleliten

29 februari 2009 - Jag har ingen lust

Kategori: Vardagligheter

Idag ska jag plugga. Jag har ingen lust. Jag ska tvätta. Jag har ännu mindre lust. Jag ska gå ut på en promenad för att vakna till lite, jag dödar all lust tills den skriker av smärta. En del grejer jag undrar över en sån här dag i slutet av februari och dagen då äckelfestivalen promotas som om det vore krig mellan Sverige och Norge (ärligt talat skulle det troligen ändå ge färre rubriker än vad Sanna/Sara/Patrik/Killer/Snetch/Daniel (jag kan inga namn) kommer ha på sig under finalen. YEEEEEEK. Jag har ingen lust. Och jag undrar om det skulle ses som ett politiskt ställningstagande om många människor begick självmord precis under sändningen. Liksom som en markering - nu är det nog. Aldrig mer glitter, "nakenchocker" eller delfestivaler. Men jag antar att det är sak samma.

Fel självmordsbänägna tittare tog livet av sig - skulle bli rubriken. Och sen skulle allt börja om på nytt.

Jag hatar att gå, jag hatar att tvätta, jag hatar att plugga. Jag vill slå någon. Å HERREGUD - NU LÄSER JAG PÅ AFTONBLADET ATT DET INTE ÄR FINAL IKVÄLL. Jag dör. Vad fan håller dom på med? Så vi måste genomlida det här glamhelvetet ännu längre?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: