Smuleliten

1 januari 2009 - Nystart Gott nytt år

Kategori: Vardagligheter

Efter en trevlig kväll igår vaknade vi utsövda och upptäckte att himlen var alldeles blå och solen sken. Jag hade glömt hur vacker och lätt världen blir att leva i, när allting är ljust och skimrar av frost. Liksom säkert alla andra svenskar i det här landet har vi gett varandra löften som vi säkerligen kommer bryta inom kort. Samtidigt älskar jag möjligheten att börja om. Ett nytt blad och ett nytt liv. Och våra löften från förra året höll vi riktigt bra (att alltid välja ekologiskt om alternativet finns). I år vill jag komma i form igen. Promenader är lösningen, samt årskort på simhall. Idag har vi varit ute och "fingått" och hälsat belevat på grannar som också promenerat. "God Afton Herr Maas", "Godafton". Riktigt dekadent kan jag lova.

5.24 km
7183 steg varav 5213 aerobicssteg
49 minuter

Resten av eftermiddagen och kvällen ska vi spela galna kaninspelet och äta gott (jag kommer inte ändra mina matvanor mycket, men försöka dra ner på sött).

Kommentarer

  • prEllan säger:

    Eb riktigt god fortsättning på år 2009 önskar jag er båda, Herr och Fru Högabo.



    Kramar i massor från en som också njutit av en soldränkt promenad...om än kortare...

    2009-01-01 | 19:41:54
    Bloggadress: http://prellan.bloggspot.com
  • E säger:

    Gott nytt år =)

    2009-01-01 | 20:15:39

Kommentera inlägget här: