Smuleliten

11 januari 2009 - Vad har du i sminkväskan?

Kategori: Min garderob


Smink är egentligen inte min grej. Jag hatar översminkade personer. Nästan alla är vackrare utan smink! I min sminknessänsär har jag mest hudprodukter. Jag älskar Decleors dyra - men fantastiska cremer.
1. DECLEOR  minimal liten flaska med ansiktsvatten och bomullsrondell
2. DECLEOR Aroma pureté (hudcreme med matt finish)
3. DECLEOR source declet (ljusreflekterande creme)
4. DECLEOR aroma purete concealer
5. M.A.C fondation + liten svamp att  applicera med
6.. NOUBA rouge + stor rougeborste
7. APOTEKET Mascara gentle volyme (måste köpa nytt!)
9. RIMMEL eyeliner (har typ tio år på nacken - måste införskaffa nytt omedelbart!)
10. INGELOT ögonskugga i rosa/lila/rött + pensel
11. MAYBELLINE två st läppstift i mörkrött och hallonrosa
12. HM genomskinligt läppglans
13. Ögonfransböjare
14. Pincett
15. Fin pensel att applicera ögonskugga med - ej vanlig sminkborste utan från konstnärshandel - fungerar mycket bättre!
16. CHRISTIAN semipermanent ögonbryns makeup kit (en höjdare med mallar som man lägger mot ögonbrynet och sen målar i - går på tre sekunder, men ser professionellt ut)

Sammantaget om jag använder ALLT i min nessensär: Kan jag se helt osminkad ut, men framhäva mina drag bättre och signalera att jag är sexig men ack så upptagen :)

Kommentarer

  • Ingela säger:

    Fast jag vet inte om jag riktigt kan hålla med dig om att alla är vackrare utan smink, tror nästan tvärtom att det är få förunnat att vara vackra a la naturelle. Men är helt med dig att smink ska framhäva dragen - göra det bästa av vad du har. T ex för mig som har ojämn färgton i huden och ljusa ögonfransar. Lite underlagscreme och mascara gör mycket för mitt utseende! Men du ser verkligen naturligt vacker ut =)

    2009-01-12 | 19:09:32
    Bloggadress: http://ingells.blogg.se/

Kommentera inlägget här: