Smuleliten

26 januari 2009 - Hej då buske

Kategori: Poetik

Likt hungriga gamar kastar sig marknaden över det idag överlägset starkaste varumärket i världen: Barack Obama. Det görs dockor av Obamabarnen, Whiskey med namnet 44 och Ben & Jerry har släppt en glass med namnet "Yes Pecan".
Mer eller mindre vitsiga annonser, mer eller mindre smakfulla produkter. Till en viss del har jag både förståelse för och uppskattar detta fenomen. För på samma sätt som Obamas egen kampanj gödslar med knappar, tröjor och kepsar - där hans namn basuneras ut till allmänheten - är även detta ett tecken på allmänhetens hunger efter en redan övermäktan populär president. Och som officiell person är det dessutom något han får acceptera och säker också gör. Dock har jag helt förståelse för Michelle när hon reagerar på att ett företag, utan familjen Obamas godkännande tillververkar och säljer dockor av barnen. Det är privatliv och då gäller andra regler.

Smakfullhet, intelligens, humor och stil måste till. Och i detta tycker jag att företaget Veet - som säljer vaxningsremsor för "pinsamma bikinilinjer" - har gjort sig förtjänta av en eloge.

Kommentarer

  • carra säger:

    Hahahaha!! Oslagbart!!

    Kram,

    Carra som firade Bushmannens utträde och Obamas tillträde medelst pizza och champange :)

    2009-01-27 | 12:52:18
    Bloggadress: http://jarrac.blogspirit.com

Kommentera inlägget här: