Smuleliten

6 januari 2009 - Cross stitch art of 2008

Kategori: Hobby å sånt


Jag började komponera egna motiv och brdera. Alla broderier från ruta två är mina egna verk. Jag sydde så händerna blödde. Tyvärr glömde jag att fotografera det allra vackraste av mina verk - nämligen den bild jag sydde till Lill & Rolf. Mest nöjd blev jag med bröllopsbroderiet på bild 4. Den är hämtad från en mycket gammal bok med artneveau konst i New York. Påfågeln är inte riktigt klar men jag ville lägga upp bild ändå för den är tillräckligt "nära".

Från nyår och framåt har jag gjort klart ett julbroderi och en liten julkula som ska fixas till ikväll. Förhoppningsvis kommer jag göra något annorlunda och större detta år - men ännu har jag inte bestämt vad.

Kommentarer

  • mana säger:

    alltså shit. jag fattar inte hur du lyckas. så jävla fint!

    2009-01-06 | 17:28:45
    Bloggadress: http://iwokeupdeadtoday.blogg.se/
  • S säger:

    Så fint! Hur gör man? Vill veta :-) utgår du ifrån foton? Kan man lära sig detta nånstans?

    2009-01-07 | 00:15:50
  • elinleticia säger:

    S: Ja det går att ladda hem ett program som överför bilder till korsstygn. Det heter pattern maker for cross stitch. Kostar runt 1000 lappen, men för mig var det värt det. Egendesignade korsstygnsprojekt tar oftast längre tid. Jag la ner många timmar om dagen förra året. Men å andra sidan är det så unikt att kunna ge någon en tavla av ett fint ögonblick och så att det är värt det.

    2009-01-07 | 06:48:25
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/
  • Marie säger:

    Hej vet du hur man gör så att bilden kommer ut i orginalfärger när man skriver ut mönstret.. eller måste man bestämma hur många färger det ska vara .. mvh marie

    2009-03-25 | 20:04:47

Kommentera inlägget här: