Smuleliten

6 januari 2009 - Medgörlig Ebba-Stina

Kategori: Film och media


Vi skulle aldrig våga klä Mila i raggsockor, men Ebba-Stina är rätt lättflörtad. Det räcker att man gosar henne lite under hakan så faller hon pladask. Idag har vi sett två filmer. "Född fjärde juli" som Freddi recenserat - där jag egentligen bara kan tillägga att skiten tråkade ut mig gruvligt. Oliver Stone är ju ingen glad lax direkt, men den där filmen var inte bara deprimerande utan oengagerad. Enda gången jag höll tummarna var när han skulle få upp den *glada laxen* med en hora. Jag blev glad när han lyckades, men resten kändes ganska mähä. Efter fiaskofloppen såg vi "Sirens" med Hugh Grant. Det är en mysig rulle. Jag skulle förhåla mig neutral om det inte vore för att det finns fullt av söta brudar och alla är näck. Men trots det når filmen inte över krönet på en medelmåtta.

Igår, lägligt nog på trettondagsafton såg jag "She is the man" med Amanda Bynes. Tjejen är ett komiskt geni och jag älskar henne! Filmen är alltså baserad på Shakespeares "Trettondagsafton" och ett snyggt exempel på hur man kan göra modern film med klassisk twist. Både film och Amanda får fyror.

Kommentarer

  • Ceriadwen säger:

    Åh, jag skrattade jättemycket när jag såg "She´s the Man". Den är riktigt kul och en må-bra-film. :)



    Nu kommer jag återigen att tänka på att jag inte har svarat på ditt mail. Ska ta mig i kragen!



    Kram

    2009-01-06 | 21:12:58
    Bloggadress: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: