Smuleliten

15 juli 2009 - Vuxenmiddag

Kategori: Secondhandbarn

Det känns lite vuxet så där, att bjuda på parmiddag. Jag försöker förtränga det förkastliga i vuxenheten och intala mig själv att middag är middag och att jag ännu är 20 år och någonting (9 år och elva månader ungefär). Det går knaggligt men kan släppa när jag sippat på min JOLT som står på skrivbordet. Det är tredje dagen i rad vi tillbringar på Källbybadet. Vi har blivit redigt bruna, men jag känner mig helt sjuk av all sol. Nyss väckte min älskling mig och nu är det bara en timma kvar tills de kommer. Jag ser i kors trots att jag tagit av mig mina helt nya linser. Vi valde specsaver den här gången. De krävde betalt innan vi ens gjort synundersökningen. Fullt förståerligt för om vi hade vetat hur dålig service de hade så hade vi aldrig betalat. Gubben i fråga liknade min forna överläkare Rolf Öhman och han ignorerade nästan allt jag sa och frågade. Han bestämde enhälligt att jag inte får ha färgade linser i fortsättningen - vilket jag ifrågasatte så mycket att han kände sig föranledd att säga att han bestämde inte jag. Herregud! Fyrahundra spänn åt pipsvängen. Men linser beställda (utan färg givetvis). Efteråt tog vi en trösttur till Noa Noa och köpte gugglor. Varsinn, en rosa åt Freddi och en blå till mig. Söta som socker. Och sen dog jag alltså av tillfällig trötthet hemma i lägenheten och nu väntar ett kallt bad på mig i badrummet. Kanske får mig att piggna till?

P.S på bilden ser ni Freddi och lemurflickan. Freddi tecknar "perfekt" eller "h", men jag tror det är perfekt eftersom han har en lemur på axeln och det är rena rama Edens lustgård

Kommentarer


Kommentera inlägget här: