Smuleliten

9 juli 2009 - Varning för Bilshopen Örebil

Kategori: Vardagligheter

Vårt första försök att köpa bil stupade på allmän aversion mot firman som hade bilen. Vi gillade Hyundai Sonatan mycket och var verkligen intresserade. Vi till och med berättade detta för försäljaren när vi varit och tittat och bestämde tid nästan dag kl 10.00 då vi skulle återkomma och titta på bilen.
Kl 10.00 dagen efter var vi där. Och detta trots att vi på internet hittat följande om firman:
- Missnöjd köpare av Alfaromeo
- Snabbrecension på Ciao! "Bilshopen i Malmö är ett jävla gäng av skojare."

- Garaget.org forum. "Jag skulle köpa en Audi TT som var totalt värdelös.. den började koka och ha sig."
- Passagen forum. "De på bilshopen är bilskojare, handla inte av dem." 

- Öresundsdebatten: "Denne forhandler er meget useriøs."

- Dalarnas tidnings hemsida: "Den gick inte heller att låsa då det inte var rätt nyckel som lämnats ut."
- Svartlistan 2008
- Svarta listan

Vi var så väldigt förtjusta i bilen att vi återvände även efter allt detta. Efter 45 minuters väntan dök de slutligen upp. Mumlande och urskuldande och skyllande på personer som inte var närvarande. Utan att ha pratat med oss började de springa rundor för att göra saker som inte hade med oss att göra. Slutligen fick de fram bilen men var inte intresserade att av att bättre på intrycket de gav ens efter att vi uttryckt att vi var ganska arga på dem vid detta lag.
Vi åkte en sväng och medhavd bilkännande Emil dömde ut både bromsar och rostarbete. Och egentligen hade vi bestämt oss redan då de inte var på plats när vi avtalat tid. Det hade behövts ett oerhört bra bemötande och fjäsk med generösa garantier för att kompensera allt vi tagit reda på om dem . I stället bara bekräftade de allt detta.

Vi lämnade stället med en väldigt fadd känsla. Vi utfärdar en varning och letar vidare.

Bild med varningsskylt från Bilshopen Örebil i Malmö


Kommentarer

  • Emil säger:

    Hittade ni bilen jag pratade om?

    2009-07-09 | 20:17:28
  • Freddi säger:

    Nix. Jag skrev ner allting på min hand och sen åkte vi och simmade. (dumihuet)

    2009-07-09 | 20:43:36
  • Emil säger:

    62620iAutomatAC12800mil_22451665.htm?ca=23_11&w=1" rel="nofollow">http://www.blocket.se/malmo/Mazda62620iAutomatAC12800mil_22451665.htm?ca=23_11&w=1

    2009-07-09 | 21:39:00
  • anders säger:

    Hej! jag köptr min Porsche dör och måste säga att jag blev trevligt bemött! Anders

    2010-05-11 | 22:27:30
  • jörgen säger:

    Hej! har lämnat mina företagsbilar där och har både bytt köpt/sålt aldrig några problem! Men vet att företaget fanns tidigare med andra ägare som kursade!!

    2010-05-11 | 22:55:23
  • Roland säger:

    Jag köpte en Vectra där som inte hade någon bra motor men det tog 1 mån så fixade dom det! så jag blev iallafall nöjd! Roland

    2010-05-23 | 11:18:14
  • Nästan köpare säger:

    Jag har pratat med nuvarande ägare/bilförsäljare 2010- juni och dem är verkligen inte att lita på. Det hördes på långa vägar då jag känner mig rätt erfaren av bilförsäljare. Därav googlade jag på deras firmanamn. Hittade en lång rad med negativa kommentarer, som väntat. Jag blev dålig bemött, de värsta jag varit med om när det gäller bilaffärer. Mycket mycket velande och okunnighet samt att de bara sa "men hejda" och la på osv. Detta hände några gånger och dom pratade med varandra om helt ovesäntliga saker medans jag satt i telefonen och hade tänkt att göra en bilaffär. Ne du, det blir aldrig någon affär med den bilfirman!

    2010-06-01 | 21:08:02
  • jöörgen säger:

    Jörgen är ju en kul kille som kommenterar här ? De skojarna har varit på den adressen i minst 15 år och ingen konkurs då de driver allt svart, riktiga riktiga rövhål är dom.

    2010-07-12 | 19:57:20
  • PG säger:

    Köp ALLDRIG bil där!!!

    2010-10-20 | 19:38:05
  • Jonas säger:

    Jag har köpt 3 bilar av "skojarna" och aldrig haft några som helst problem, alla felen fixade de utan gnäll, den sista BMWn 523-05 som jag kör med nu var klockren.



    mvh. Jonas

    2010-11-26 | 10:34:16
  • LJN säger:

    Japp jävla bluff o skojar företag..dom går ut med felaktiga uppgifter, ljuger, blåser en på pengar

    Tog o beställde reg uppgifter o besiktnings pappaer på en bil jag var intresserad av...på hemsidan stod det 2 tidigare ägare..i verkligheten var det 9!!

    man hade skrivigt fel mätarställning o skyllde på att det var besiktningen som skrivit fel (yea sure)

    Där var 8 anmärkningar varav en del saker som kan bli dyrt om det pajar..o vem fan vet om dom åtgärdat det..inget av det hade man informerat om..

    Man försökte desperat bli av med den o sa att där var en som var otroligt intresserad o hade precis provkört den 20mil (what?)

    Men dum som en idiot var jag o betalade 2000kr för o få förköpsrätt..pengar som skulle betalas tillbaka om jag bestämde mig för att inte vilja ha bilen ändå..vilket jag inte ville efter att kollat upp bilen...men några pengar fick jag aldrig tillbaka..

    SÅ HÅLL ER BORTA!!!

    2010-12-05 | 14:03:07
  • Torre säger:

    Köpte en Rover före Jul 2010 . Körde med bilen i tre dagar. Ulf jepsson kom o hämta bilen för att åtgärda alla anmärkningar på bilen . Idag är den 18.e januari 2011 . Har fortfarande inte fått tillbaks bilen ! Har polis anmäl företaget o ulf för bedrägeri ! Så akta er alla som ska handla på bilshopen.

    2011-01-18 | 22:50:09
  • Johan b säger:

    Köpte en Porsche 997 av pojkarna som fixade detta bra!! Jag var mkt misstänksam pga av allt negativt som stod på nätet men blev positivt överaskad tycker att jag vill skriva att man är nöjd fast man alltid blir lurad när man köper bil ändå haha

    2011-06-09 | 23:00:17
  • Anders säger:

    Varning, Riktiga skojare! Skrev papper och allt sen när jag hämtade bilen fanns det 2000+ mil på mätaren.

    2011-06-13 | 15:26:18
  • Göran säger:

    Köp ALDRIG Bil på Bilshopen eller Örebil.

    De borde ha näringsförbud!

    2011-07-05 | 16:06:38
  • Daniel säger:

    Köpte en bil hos dom för en månad sen.Fortfarande en månad efter står bilen på någon annan.Dom drar den enna lögnen efter den andra.STOR VARNING!!!!!

    2011-07-23 | 11:16:57

Kommentera inlägget här: