Smuleliten

26 juni 2009 - The King is dead - long live

Kategori: Film och media

Enligt Terry Pratchett kommer uttrycket från en ovanligt blodtörstig drottning (vampyr) som tog lång tid på sig att dö (flera gånger). Men jag syftar förstås på Michael Jackson och hans död. Jag antar att man ska gripas av bestörtning men jag tänker att han äntligen fått frid. Uppenbarligen var han en sargad människa som i grund och botten sökte kärlek. Men han lämnade också tre barn, varav en saknar officiell mamma - och dessa ungar har växt upp i en miljö som knappast kan anses vara ...eh...barnsäker.

Frågan är vad man ska komma undan med som storstjärna. O.J Simpson kom undan och jag tror att Michael Jackson gjorde detsamma med hjälp av sina pengar. Att han var pedofil betvivlar jag inte ett ögonblick. Nå...jag hoppas att mannen slutligen fick frid.

Kommentarer

  • carra säger:

    Jag kan bara hålla med! Jag har alltid sagt att Michael Jackson skulle dö ung, så jag blev inte speciellt förvånad när jag läste om det idag. Precis som du tänkte jag då att äntligen får han - förhoppningsvis! - frid. För mig har han framstått som en av de olyckligaste och mest ensamma människor som traskat runt på denna jord. Jag är faktiskt förvånad att han blev "hela" femtio år.



    Liksom du tänker jag på barnen. Vilken fult ord uppväxt! Och nu är de "föräldralös". Vad ska det bli av dessa små, det undrar jag.



    Jag var inget fan av Michael Jacksons musik, det är verkligen inte min "kopp te", men jag har tokgillat en del låtar och det går ju inte att komma ifrån att han har skrivit pophistoria. Synd bara att han sedan blev så förknippad med alla galenskaper och spekulationer. Hoppas att hans musikaliska begåvning ändå ska vara den som lever kvar.



    Kram,

    Carra

    2009-06-26 | 23:45:04
    Bloggadress: http://kreativitetsfnatt.blogspot.com
  • 237 säger:

    Visst är MJ och hans levnadsöde tragisk. Men jag tycker inte man ska skuldbelägga honom för hans brister som förälder. Av vad man kan ana så hyste han stor kärlek till sina barn. Galen? Visst. För rik för att de ska kunna få en bra uppväxt? Absolut. Men det finns miljarder saker som är värre barnöden än MJ:s barn. De kan mycket väl bli välartade. Då tycker jag det är värre med många andra tjejer som skaffar barn av stress, egoism, dåligt omdöme eller omognad.



    Sen tror jag knappast att MJ var pedofil. Men detta lär vi aldrig få veta.



    Hursomhelst så hoppas jag att hans själ nu får frid.



    (Ps är inget MJ-fan btw)

    2009-06-27 | 15:21:38
  • Anonym säger:

    Bara för att mj har haft en tuff uppväxt och att hans mediala framställning har varit lite lattjo så betyder det inte att han skulle varit ett pedo! Jag tror inte man Kan köpa sig fri från brott i usa. Jag tror att han hade oturen att träffa barn vars föräldrar såg sin chans att tjäna lite stålar.

    2009-06-29 | 01:56:42
  • Elinleticia säger:

    Klart som fan att man kan köpa sig fri från brott i USA. Det där tycker jag inte ens är diskuterbart efter O.J Simpson-fallet. Sen hävdar jag att det finns många incidenter som tyder på att MJ var pedofil. Hans gränstagning jämtemot barn tex, han tyckte inte att han skulle behöva ta ansvar för som vuxen - för att han inte ville vara vuxen. Vidare är det mycket vanligt att barn som blivit sexuellt utnyttjade, kommer utnyttja barn sexuellt när de blir vuxna.



    Alla kan ju ha sin föreställning om det hela, och ingens är egentligen "starkare" än någon annans. Jag har överhuvudtaget svårt att föreställa mig MJ som icke-pedo. Men ni som tror motsatsen - fortsätt självklart. Dock kan ni inte påverka mig att tro positivt om människan.

    2009-06-29 | 17:18:01
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här: