Smuleliten

29 juni 2009 - Jag hatar när folk skriver smileys

Kategori: Vardagligheter

Jag hatar när folk skriver "smiley". Det får mig att undra om det saknas en personlighets-kronosom! 

Syftet är troligen att smileygubben ska uttrycka att allt är lite EXTRA trevligt/distanserat/humoristiskt - men resultatet är så otroligt pinsamt. Smileyanvändandet är på samma nivå som fjortisuttrycken "kjamis" istället för "kram". 

Alla hatar visserligen inte smileys eller kjamar! Men jag gör!!!! Bevara mig från gula glada gubbar

(ps jag är själv inte guds smiley-slöaste barn. Jag skriver också de förhatliga tecknen - men jag gör det med den sanna skam vi alla borde känna när vi förnedrar oss själva som människovarelser :)

Haha

Kommentarer

  • Hosanna säger:

    Har alltid tyckt som du innan men just nu är jag rätt mimiklös och ordlös så då beskriver de en del av vad jag känner när jag inte orkar rita egna bilder...

    2009-06-29 | 22:33:56
    Bloggadress: http://hosannas.info/wordpress/
  • Freddi säger:

    :-) skäms

    2009-06-29 | 22:36:39
  • Jonnas matte säger:

    Ajaj...jag som precis gjorde en i ett annat inlägg. Ska försöka att komma ihåg din önskan.

    2009-07-01 | 13:09:00
  • Elinleticia säger:

    Jonnas matte: Ignorera mig! Jag har pms och värmeslag :)

    2009-07-01 | 17:11:44
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/
  • Jonnas matte säger:

    Nej du, det tänker jag inte göra ler stort i sängen, men vågar inte göra en smiley

    2009-07-01 | 23:46:20
  • Anders säger:

    Jag älskar smileys!

    Speciellt när man försöker förmedla något humoristiskt eller ironiskt i skrift och inte kan förlita sig på sina ansiktsuttryck så har en smiley hjälpt mig att se till att det inte blivit något missförstånd.

    Jag har sluppit många onödiga konflikter på så sätt, och kanske skapat andra ;-)

    2009-07-05 | 19:25:33
    Bloggadress: http://www.anderscelin.com/Blogg/BloggFrameset.htm

Kommentera inlägget här: