Smuleliten

15 mars 2009 - Fynd? Dödskul NÄE blabla

Kategori: Dylika dumheter

Varför säger man "mordfynd"? Som idag när Aftonbladet rapporterar om ett makabert mordfynd i USA. Fynd för mig har positiv klang. Man fyndar, man är fyndig - men att hitta mördade personer är varken fyndigt eller fynd - såvida man inte är - just det! MAKABER.

Förutom att fundera över sånt här intresseväckande material har jag varit på Högevallsbadet idag. Trettiotvå längder simmade jag och sen var jag utpumpad. Jag har läst en halv K.G Hammar bok, är halvvägs genom Kings "Duma Key" som dock måste lämnas tillbaka imorgon! *KRIS*....och så hoppas jag buda hem en söt tee om någon timme.

Tänk kannibalism. Tänk ett program som "Man är den man äter" - hur kul skulle inte det vara? Jag tycker trean borde nappa. Förresten är sushi jättegott!

Kommentarer

  • Freddi säger:

    Du är farligt på G idag märker jag. :D

    2009-03-15 | 15:44:57
  • elinleticia säger:

    Freddi: Nä, jag är nog mer kissinödig

    2009-03-15 | 15:49:13
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/
  • Tom säger:

    32 längder! Jag är verkligen imponerad! Det enda

    jag kan skryta med är att jag kan simma 25 meter

    under vattnet (i en pool). Jag har aldrig ätit

    sushi men tror att det är väldigt hälsosamt.

    Japanerna har tillfört en del till världens

    "cousine". Men här i landsorten går det inte

    att få tag på sånt.



    Måste också berömma dig/er för de fina porträtt-

    bilderna som ligger ute.



    Läser du "Duma Key" på engelska?



    Må väl.

    Tom



    2009-03-15 | 18:28:23
    Bloggadress: http://www.tomweb.nu
  • Anonym säger:

    Tom: Det är imponerande att kunna simma så långt under vatten. Själv är jag väldigt rädd för vatten och för att vara under ytan. Men jag märker hur fobin avtar för varje gång jag går till simhallen. Sushi är inte jättenyttigt. Man använder väldigt mycket socker i riset så det man vinner på att inte äta kött förlorar man där. Men det är sablar så gott!



    Det är jag som tagit bilderna. Tack för berömmet. Den enda kompis jag använde mig av var staffliet och min älskade kamera. Modellen var självgående så att säga. Mycket duktig tjej!!!



    Ja, jag läser Duma Key på engelska. Jag tyckte att det blev för dyrt att köpa in den på svenska och lånade den på biblioteket. Förhoppningsvis hittar jag den igen så jag slipper göra uppehåll i läsandet. Jag är klar med 400 sidor hitills. Det är en facinerande berättelse, men kanske lite överskattad.

    2009-03-15 | 18:39:48
  • elinleticia säger:

    Det var jag som skrev ovanstående.

    2009-03-15 | 18:40:06
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/
  • Anders säger:

    Om man är vad man äter så är jag;

    Söt, smakfull och uppiggande!

    2009-03-15 | 18:54:54
    Bloggadress: http://www.anderscelin.com/Blogg/BloggFrameset.htm
  • Anonym säger:

    Anders: Naaah vad sött! Själv är jag hårig, psoriasisdrabbad och jättesalt då och då.

    2009-03-15 | 18:57:40
  • Maja. säger:

    Du har så rätt så, "fynd" låter som något positivt, som om man gjort något riktigt bra, det där är väl allt utom bra?

    2009-03-15 | 19:02:32
    Bloggadress: http://mcaria.blogg.se/
  • Tom säger:

    Jag måste fråga vad du använt för kamera för att ta de här modellbilderna, vilken upplösning har bilderna från början?



    Har skrivit några rader om din recension av Mannen i dödscellen, om Adolf Eichmann.



    Tom

    2009-03-15 | 19:11:16
    Bloggadress: http://www.tomweb.nu
  • Anonym säger:

    Maja: Tycker ju det!!! Skönt höra någon annan som tycker samma. Annars känns det som om jag är petig med ord och lite av en satkärring :). Bättre å va satkärriga tillsammans.



    Tom: Min kamera är en Canon Eos 1000D. Den heter House, döpt efter Gregory densamma. Upplösningen på bilderna som jag lägger upp här på bloggen är rätt liten. Men bilderna är väl runt 1000-2000 pxlar när jag tar dem. Det räcker och blir över.

    2009-03-15 | 19:15:36
  • Tom säger:

    Jag tänkte på det här med "fynd". Jo, jag förstår att du och andra tänker på positiva saker när man säger att man hittat ett "fynd". Enligt Svenska Akademins Ordbok kan ordet "jämföras med"

    1.Finnande, hittande eller påträffande av något.

    Så, det är nog det ord man använder, vare sig det är något positivt eller negativt.

    Tom

    2009-03-15 | 19:18:39
    Bloggadress: http://www.tomweb.nu
  • elinleticia säger:

    Tom: Okej....ärligt talat så bryr jag mig nog inte tillräckligt för att söka upp en ordlista. Men facinerande att du orkar! :)

    2009-03-15 | 19:20:44
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/
  • Tom säger:

    Jag kan inte låta bli att fråga, för att bilderna på din modell var så proffsiga, jobbar du med det, att du fotar för tidningar och så?

    Tom

    2009-03-15 | 19:28:29
    Bloggadress: http://www.tomweb.nu
  • elinleticia säger:

    Tom: Nej jag gör det på hobbynivå. Jag modellade själv länge och kom in i fotograferandet på så sätt. Under de senaste åren har jag utvecklats. Jag har haft modellsessioner med två modeller och det känns som om jag hittat ett nytt sätt att uttrycka mig! Det är jätteroligt att höra positivt omdöme eftersom jag känner mig väldigt osäker fortfarande.

    2009-03-15 | 19:34:32
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/
  • Tom säger:

    Ja, då har du verkligen hittat ett sätt att uttrycka dig, för bilderna var inte bara "fotografier" utan gav en känsla av något också. Hoppas du fortsätter med det. Det är inte "bara" fotografi, utan konst att kunna skildra en människa på det sättet. Sen tyckte jag att din modell hade ett väldigt vackert och originellt utseende, inte sånt man ser in "vanliga" modetidningar.

    Tom



    PS. Frågan är ju vad man "vill" med sina bilder, vad det är de ska förmedla. När jag målar så målar jag för mig själv först och främst. Men det har visat sig att fler än jag "ser" det jag ser i mina bilder och då kanske det kan ha betydelse även utanför min trånga sfär. DS

    2009-03-15 | 19:59:14
    Bloggadress: http://www.tomweb.nu

Kommentera inlägget här: