Smuleliten

22 mars 2009 - Fortsatta fyndigheter

Kategori: Vardagligheter

Har gjort inköp på två halsband från Noa Noa. Ett i rosa och ett i grönt. Resten av dagen i dimma. Jag läser Artur Szulc: "Röster som aldrig tystnar" som innehåller något så unikt som information om förintelsen som jag ALDRIG hört talas om. Jag har överhuvudtaget läst väldigt lite om Polen. För mig har Polen varit skådeplatsen för det värsta folkmordet genom tiderna, och jag har förvånats över hur stark identifikationen mellan polackerna och förintelsen - är än idag, medan tyskarna tycks ha ruskat av sig skulden för länge sedan.  Jag har bara läst halvvägs så jag ska inte skriva någon recension på boken än men kan lugnt påstå att jag läser boken med vamt intresse! Mer om detta imorgon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: