Smuleliten

6 mars 2009 - Ömkligheter

Kategori: Dylika dumheter

Mår apan hermansson just nu. Så det blev ingen simning vare sig igår eller idag. Imorse var jag hos massör. Det var då jag började känna hur jävla ont jag hade i hela kroppen. Huden ömmar och asiatiska töser må vara aldrig så söta på avstånd - men deras armbågar i ryggraden när allt gör ont - är ingen höjdare. Här hemma går det annars vilt till. Vi ska måla om sovrumsväggarna och tapetsera i fönsteralkoverna. Allt är beställt. I biblioteket har jag tre nya bokhyllor över skrivbordet med all min litteratur rörande förintelsen. Det betyder att det blivit lite luftigare i de vanliga bokhyllorna och att jag har plats till fler inköp när jag så önskar. Freddi är på jobbet och jag tänkte smyga till sängs nu med en bok. Jag är sugen på Stephen Kings "Duma Key" som jag lånade på biblioteket (på engelska tyvärr) - men eftersom jag inte fått sova på flera dagar så är jag lite tveksam. En del böcker av King har varit så otäcka att jag tvingats lägga in dem i frysen!

Idag kom min kappa från Tyskland. Den är otroligt vacker och annorlunda. Dock inget jag kommer ha på mig till vardags. Ett par svarta byxor från Noa Noa kom också. De satt perfekt. Eller nåja - när bilringarna från alla noblessskivor har försvunnit - då kommer de sitta perfekt. 

Ni föräldrar! - vet ni var era barn är ikväll?!!! Horeri, knark och melodifestivalen sprider sig i ungdomskretsar. Få vuxna förstår hur lätt det är att fördärva ett ungt sinne! Vem vill egentligen vakna upp bredvid en ljummen tv, med en flottig skål halvätna ostbågar och undra vad som egentligen hände under natten? Skydda dig själv & ditt barn!

Använd OFF-knappen eller byt kanal!

Kommentarer

  • Lena E säger:

    Han är HEMMA, så jag vet vad han gör!! ;) S



    Kramen

    Lena

    2009-03-06 | 23:20:55
  • elinleticia säger:

    Bra förälder! Tänk om det fanns fler som du! Jag föreställer mig att om även föräldrarna skulle bojkotta festivaleländet skulle våra ungdomar få möjlighet att fördärva sina liv på helt andra sätt....men som det är nu - knappt att man står ut :)

    2009-03-07 | 00:05:35
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/
  • prEllan säger:

    Ja... jag vet var de kommer vara. I soffan hos mig (eller iaf i sofforna jämte min) med en bit melon och lite sånt...



    Kramen o hoppas du snart mår bättre. Här är det si och så just nu... men det lugnar väl ner sig igen. Det går ju som en bergodalbana - livet alltså. Kramen!

    2009-03-07 | 09:36:36
    Bloggadress: http://prellan.bloggspot.com.

Kommentera inlägget här: