Smuleliten

11 juni 2008 - Sommarfynd

Kategori: Vardagligheter

Min pojkvän är underbarast i hela världen! I natt var vi uppe tills molnen började spricka upp kring två tiden. Vi pratade om jämlikhet och om Simone De Bevoir vars bok "Det andra könet" som Freddi precis läst ut. Jämlikhet är sexigt! Freddi jobbade dag så han fick knappt någon sömn alls, medan jag sov till klockan var halv tolv. Jag skäms nästan. Nästan! Sen gick jag till stan och fick trumhinnorna spräckta av en ny drös med studenter som var lovligt glada. Men denna drös var faktiskt rätt lugna i jämförelse med de tidigare skockarna...

Jag köpte en fin blus från Indiska nedsatt till 99 kr och en bikini på HM för 79 kr (se bilderna). Är väldigt nöjd! På Åhlens var det pocketrea och jag gjorde ett inköp av fyra pockets: Slavenka Draculic "Inte en fluga förnär" som handlar om krigsförbrytarna i Bosningen, Thorvalls "När man skjuter arbetare", Milan Kunderas "Skrattet och glömskans bok" samt "Det förlorade landet" av Göran Rosenberg som handlar om Israel. Nu är jag hemma tillsammans med Freddi som träffade vår gulliga granne på Erikshjälpen där hon jobbar! Maken till kvinna! Hon har flera barn, hon jobbar ideelt, hon tar hand om sin handikappade son - och ändå har hon tid att skänka ett leende och fråga om man vill komma in på besök. Sånt älskar vi!

Nåväl. Jag ska krypa till sängs med en bok och läsa lite. Sen ska jag fortsätta brodera. På fredag kommer Mille med katterna Jim och Mad som ska bo här en vecka medan Mille och hans familj är på semester i Florida! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: