Smuleliten

5 november 2008 - Fylld av allt HELVETE

Kategori: Secondhandbarn

Idag känns det verkligen så. Just nu försöker jag bara överleva. Om en halvtimma kommer Freddi med bil, jag har föreläsning klockan ett idag. Om någon petar på mig kommer jag gråta. Jag är så överfylld med tårar och allting hotar svämma över. Varför läser dom det här? Njuter dom av att läsa om hur dåligt jag mår? "Det är enda kontakten vi får med dig - och ibland är det ju trevliga saker du skriver om!".

Jag spyr. Jag hatar. Låt mig vara ifred. Ni har tagit mormor och morfar ifrån mig. Räcker inte det. Ska saltet riktigt gnuggas in i såren för att ni ska vara nöjda? Ni vann. Stort! Jag känner mig som världens ynkligaste äckel. Om det var jag som var förälder skulle jag aldrig kunna läsa min dotters privata blogg - när hon bett mig att låta bli. Speciellt inte när det är jag som orsakat all smärta. Hur kan man läsa om sånt och utan empati ifrågasätta känslorna?

Jag brister, jag orkar inte mer. Jag ska ta åt mig skulden till att kontakten med morföräldrarna är bruten - tydligen för att brevet jag skrev till dem var tillspetsat. Men inget brev i helvete kan vara så tillspetsat att man väljer att bryta kontakten med sitt barnbarn. Jag skrev att det är höjden av hyckleri när två förnuftiga människor säger sig älska någon förbehållningslöst - men sätter upp ett ultimatum - säg att du var lycklig när du var liten, säg att din bror fått stå i skymundan av dig, säg att du krävt för mycket av dina föräldrar, säg att dina föräldrar är underbara och snälla och alltid behandlar dig med respekt och välvilja. SÄG SÄG SÄG. nej

nej jag säger inte.

Det är känsloutpressning. Om dom älskar mig, bara om jag förnekar den jag är, så älskar dom inte mig, utan någon slags föreställning om hur jag kunde ha varit. Jag älskar fortfarande mamma. På något jävla underligt sätt gör jag det. Men hon går för långt. Även den som älskar kan skada. Om man inte förstår det själv så får man lyssna på den som säger det. Men ingen vill lyssna på mig. Mormor och morfar i sin tur - om dom verkligen skulle läsa det här - borde ha förstått att ett ställningstagande i en sådan konflikt - enbart leder till ännu mer smärta.

Aldrig mer
aldrig
inget att skämmas över
står för varje ord
Gör
jag

Kommentarer

  • Alex säger:

    Vet du, jag blir så upprörd varje gång jag läser här. Du ska inte behöva ha det så här, Elinleticia. Skit i dem, låt dem inte krossa dig, de tar all din lust och energi. Behöver du dem i ditt liv? Du är värd så mycket mer. Kan de inte ta dig som du är så får det vara, man orkar inte hur mycket som helst. Du har Freddie, du har vänner och du kan bygga upp din egen familj. Där du blir accepterad och inte ständigt kritiserad. Jag vet hur det är, jag valde bort min far ur mitt liv och livet är mycket enklare så. Visst kan man fundera ibland om man gjorde rätt, ibland även få skuldkänslor men på det stora hela taget vet jag att jag gjorde rätt. Fan, du är bra, kom ihåg det! Omtankar i massor!

    2008-11-05 | 14:51:31
  • Alex säger:

    Vet du, jag blir så upprörd varje gång jag läser här. Du ska inte behöva ha det så här, Elinleticia. Skit i dem, låt dem inte krossa dig, de tar all din lust och energi. Behöver du dem i ditt liv? Du är värd så mycket mer. Kan de inte ta dig som du är så får det vara, man orkar inte hur mycket som helst. Du har Freddie, du har vänner och du kan bygga upp din egen familj. Där du blir accepterad och inte ständigt kritiserad. Jag vet hur det är, jag valde bort min far ur mitt liv och livet är mycket enklare så. Visst kan man fundera ibland om man gjorde rätt, ibland även få skuldkänslor men på det stora hela taget vet jag att jag gjorde rätt. Fan, du är bra, kom ihåg det! Omtankar i massor!

    2008-11-05 | 14:54:02
  • Malle säger:

    säger bara usch och ger dig en stor kram..... vad är det med snokar egentligen? Har själv nyligen fått reda på att mina chefer har letat upp min blogg och har spionerat på mig i ett års tid och NU konfroterade de mig och det blev ett himla liv. Tröttsamt så det skriker. Är jag verkligen så spännande????

    2008-11-06 | 08:03:33
    Bloggadress: http://metallmalin.blogg.se/
  • mana säger:

    de har inte vunnit, tishelu. de har förlorat så jävla stort. de förnekar allt du säger, i alla fall din mamma, din pappa vet jag inte så mycket om. det är lätt att förneka saker som är obehagliga. att låtsas leva i en värld som bara glittrar och är vacker. och DET är fan att förlora. att inte våga se sanningen, att inte våga lyssna på kritik.



    jag blir så jävla rasande. tänker på en mening i The Satanic Bible, där det står: If a man smite thee on the cheek, smash him on the other!" jag kan tänka mig att du inte håller med om det, du är alltid så snäll mot andra, men den här sitautionen har ju gått för långt för länge, länge sedan. du skall inte behöva må såhär längre, för att personer i ditt liv är så ignoranta att de vägrar lyssna på vad du har att säga. de bryr sig ju fan inte ens när de läser om ångesten i din blogg! det får inte fortsätta såhär, för du får inte gå under. du är en av de finaste människorna jag vet, och du förtjänar att må bra och ge av din storhet, för det går inte så länge de ständigt trycker ned dig. du får alltid låna min mamma, ska du vet. jag har faktiskt redan talat med henne om det. gjorde det för flera år sedan. och varje gång jag pratar med mina föräldrar frågar de båda två hur det är med dig och freddi.



    jag tänker på dig <3

    2008-11-06 | 12:00:42
    Bloggadress: http://iwokeupdeadtoday.blogg.se/
  • elinleticia säger:

    Tack allihopa för stöd! Nej jag vet inte heller varför de envisas kolla upp allting jag gör. Det är ett tämligen destruktivt beteende och kan inte ursäktas med "vi vill iallafall ha någon kontakt med vår dotter" eftersom de vill kontrollera vad jag skriver. Jag kämpar på. Kommer nog skriva mycket mer om det här för jag behöver få ut giftet ur kroppen.

    2008-11-06 | 17:29:07
    Bloggadress: http://smuleliten.blogg.se/
  • jenny säger:

    Jag blir lika skakad varje gång jag läser det du och Freddi skriver att jag saknar ord..

    2008-11-06 | 23:04:51
    Bloggadress: http://jennyk.blogg.se/

Kommentera inlägget här: